מריונלה פתח תקווה

מריונלה (MARIONELLA) האיטלקית נפתחה אתמול בפתח תקווה בהשקעה של 6.5 מיליון ש"ח

עם שטח של 350 מ"ר (לא כולל החצר והדשא), שיכול להכיל כמעט 150 סועדים בו זמנית, בעלי המסעדה בהחלט נותנים כאן הצהרת כוונות ומעלים את רף התחרות של המסעדות האיטלקיות של פתח תקווה. המקום החדש, במתחם המסחרי של הסיבים 18, מחליף את הסניף האחרון ששרד מרשת ספגטים. יחד עם עיצוב יוקרתי ושף בעל שם – במריונלה בטוחים שיש להם קלף מנצח (וכשר). 

מריונלה פתח תקווה כנראה יהיה עוד שם שכל חובב אוכל איטלקי בסביבת פתח תקווה, יבקר בו במוקדם או במאוחר. ואם כבר מוקדם – אז למה לא הכי מוקדם? אמש הגיעו הלקוחות הראשונים שמילאו את המסעדה וגם זכו להנחה של 20 אחוז על כל התפריט. צוות המסעדה, המונה כ-15 איש במשמרת, הכין את עצמו היטב לערב הפותח ושעה ארוכה לפני הפתיחה ב-18:00, כבר היה ערוך ומזומן לקבל את הסועדים הרבים.

צפו: תמונות ראשונות מהפתיחה של מריונלה פתח תקווה (מתוך טיקטוק פתח תקווה NEWS)

@ptnews.tiktok המסעדה האיטלקית מריונלה פתח תקווה נפתחה אתמול בחר' הסיבים 17 #פתחתקווה #מסעדהאיטלקית ♬ צליל מקורי - פתח תקווה NEWS

"מביאים אווירה צעירה עם גב של ותיקים"

שלושת השותפים של המסעדה החדשה – שחף זליכה, דניאל זהבי ורונן שפיקי (יחד עם בנו קורן, מנהל המסעדה) – הם מסעדנים ותיקים, חובבי אוכל איטלקי, שלא נרתעים לפתוח מסעדה איטלקית נוספת בפתח תקווה, למרות מתחרים חזקים בזירה העירונית, שכבר הוכיחו את שמם, כמו מוצ'ה, ויוינו ומנואל הותיקות, יחד עם EATALIA וג'ויה החדשות יותר. לזה יש להוסיף את החיזוק בדמותו של השף דייב ביגיו, שרכש לו שם בתחום המסעדות האיטלקיות בישראל.

במריונלה, שהשקיעו בהקמת המסעדה לא פחות מ-6.5 מיליון ש"ח, יודעים שיש להם ערך מוסף, שנובע לא רק מהעובדה שהם החדשים והמרעננים ביותר. "אנחנו מביאים את האווירה הכי צעירה שאפשר לעיר", אמר לנו זליכה, אחד מהשותפים. "זה הרצון, זה האידיאל וזו המטרה שלנו. מאחורינו יש גב של מסעדנים שכבר 30 שנה בתחום המסעדות. אנחנו, מקדימה, נותנים את האווירה הצעירה לקהל שלנו".

שחף זליכה וקורן שפיקי - מנהלים את מריונלה פתח תקווה
שחף זליכה וקורן שפיקי - מנהלים את מריונלה פתח תקווה

"מנות קלאסיות עם נגיעות חדשניות"

זליכה, בן ה-25, עובד כבר מספר שנים בתחום המסעדות – החל מניהול קיוסק ומאפייה ומספר תפקידים בסטקיית סבינו בכפר סבא. על רעיון המסעדה האיטלקית הוא נדלק בביקור לא מתוכנן ברומא שם אכל במסעדת "מריולינה" את "האוכל האיטלקי הכי טוב שאכלתי בחיי", כפי שהוא מספר. מכאן גם בא השם "מריונלה", שהוא סיכול אותיות של המסעדה מרומא.

זליכה ושותפיו זהבי ושפיקי שמו את העין על המקום, כשנודע היה שרשת "ספגטים" עומדת לסגור את הסניף האחרון של בפתח תקווה. זה קרה בינואר השנה ומיד החלו השיפוצים במריונלה, שהפכו את המקום מהיסוד. "לא נשאר זכר למה שהיה כאן קודם", מספר זליכה. "יש לי הרבה כבוד לספגטים, אבל אנחנו שונים. קודם כל, אנחנו כשרים לפי רבנות פתח תקווה, מגישים מנות בלבל יפה יותר גבוה –  מנות קלאסיות עם נגיעות חדשניות".

המנה היוקרתית ביותר: פילה סלמון ב-122 ש"ח

אורחים ראשונים במריונלה פתח תקווה
אורחים ראשונים במריונלה פתח תקווה

השף ביגיו בנה את התפריט שמורכב ממנות עיקריות מבוססות דגים, כמו פילה סלמון וירוקים שכולל תרד מנגולד, אפונה וזוקיני בשום חמאה ויין לבן (122 ש"ח); פיצות כמו פיצה טרטופו, שכוללת קרם פרמז'ן וכמהין, מוצרלה, מיקס פטריות צלויות, שום קונפי וגבינת פרמז'ן (74 ש"ח), ספגטי ארביאטה ודג ים עם רוטב עגבניות שרי, שום, צלפים, צ'ילי, פילה לברק על הפלנצ'ה (ב-96 ש"ח).

במריונלה גם תמצאו קוקטיילים משובחים כמו הנלה מריונלה עם וודקה תפוזים, ליצ'י, חמוציות ומיץ לימון (ב-45 ש"ח) ומבחר יינות (במחיקים של בין 35 לכוס, ל-180 ש"ח לבקבוק). כל התפריט הוא כשר בהשגחת רבנות פתח תקווה.במריונלה נעזרו בייעוץ הקולינרי של אור ברנע ורועי לוי-לוטן, בעלי חברת "לה קארט".

קוקטייל ופסטה - שילוב מושלם במריונלה פתח תקווה

חניון צמוד. סגור בשבת

שטח המסעדה, שעוצבה על ידי האדריכל דן חסון, הוא כ-350 מ"ר בפנים ועוד שטח מכובד של חצר עם דשא בחוץ, שסך הכל יכול להכיל כ-150 סועדים בו זמנית. זה מאפשר למריונלה להציע בהמשך אירועי חברה, או אירועים משפחתיים כמו ברית או בר מצווה. כרגע, המסעדה נמצאת בשלב הרצה וכל התפריט מוצא ב-20% הנחה. מריונלה פתוחה בשלב ההרצה בימים א-ה 18:00-23:00 ובמוצ"ש חצי שעה אחרי צאת שבת עד חצות.

המסעדה מציעה חניון צמוד עם שלוש קומות חניה ושעתיים חינם בין השעות 12:00-18:00. החל מהשעה 18:00 החניון חינם לכלל לקוחות המסעדה. משלוחים עדיין אין, אבל במסעדה מבטיחים שזה יהיה בקרוב. במריונלה מחפשים לחזק ולהרחיב את הצוות עם עובדים חדשים במגוון תפקידים.

קוקטיילים במריונלה. צילום: סתיו תובל
צוות מריונלה פתח תקווה - מחפשים עוד עובדים לחיזוק

עוד ב-אוכל ובילויים

צפו: אביב גפן וניקי גולדשטיין הופיעו בפני כ-14 אלף צופים בפסטיבל הבירה והבשר (וידאו)

המונים מתושבי פתח תקווה הגיעו אמש לפארק הגדול לאירוע ענק, שציין את סיום את הקיץ ותחילת שנת הלימודים, שתחל שבוע הבא. המבלים שכחו לרגע את הצרות שלנו וחגגו את האסקפיזם עם כוס בירה, מנת בשר והופעות טובות של שני הזמרים. גולדשטיין שר את שירי צביקה פיק ז"ל ואביב גפן שר את עם מיטב להיטיו. המבלים נהנו מכרטיס כניסה מסובסד של 20 ש"ח, אבל התלוננו על מחירי השתייה והאוכל.

המשך קריאה »
משק בשר פתח תקווה

צפו: אטליז משק בשר פתח תקווה במתחם Giss-in נפתח אתמול ללקוחות (וידאו)

בהשקה שקטה ולאחר הרבה הכנות, חנות הבשר החדשה באם המושבות פתחה את שעריה במרכז המסחרי השכונתי וקוראת תיגר על מחלקת הבשרים של סופרטל גיסין, חצי חינם והאטליזים של מעדני גורמה ונתח קצבים – הנמצאים לא רחוק משם. חובבי הבשר הפתח תקוואים, שמחפשים לעשות על האש עם מוצרי פרימיום כשרים – יימצאו במקום את מבוקשם. כל המוצרים והמחירים – בפנים.

המשך קריאה »
החברים פתח תקווה

מסעדת הבשרים "החברים" מירושלים מגיעה לפתח תקווה עם סניף בעמי ב.ס.ר סיטי

בעקבות הצלחת שני הסניפים בבירה, השיפודייה של שלושת חברי הילדות מבית שמש, תיכנס למתחם העסקים, הקניות והבילויים הגדול של העיר – במיקום הכי אסטרטגי שיש: על ציר ז'בוטינסקי ותחנת הרכבת הקלה שחם ותחליף את המגדניה של נאמן, שסגורה מה-7.10. לדברי בעלי הרשת, הייחודיות של המסעדה, מעבר לכשרות המהודרת, היא בגיוון ובאיכות של הבשרים. הפתיחה – לקראת נובמבר.

המשך קריאה »
לה פריאדה פתח תקווה במתחם שופ טיים

ראשוני: הפיצריה לה פיאדרה תפתח סניף בשופ טיים פ"ת בהשקעה של 1.5 מיליון ש"ח

לאחר ציפייה ארוכה, סופסוף נתלה ביום חמישי האחרון השלט המבשר על המקום החדש, שייפתח בשבועות הקרובים במתחם האוכל והבילויים ברחוב תוצרת הארץ. זה יהיה הסניף השלישי של הרשת, שהחליטה לצאת לראשונה מירושלים, אחרי ההצלחה של שני הסניפים בעיר הבירה. קהל היעד הם חובבי הפיצות אנינות הטעם, שמוכנים לשלם עוד כמה שקלים על "ביס מהסרטים", כחלק מהבילוי, או כבילוי עצמו.

המשך קריאה »