נדל"ן מגורים פתח תקווה

הלמ"ס: עלייה של כמעט 50% במכירות דירה בפתח תקווה ברבעון האחרון לעומת הקודם

שוק נדל"ן המגורים בעיר מתאושש תשעה חודשים אחרי פרוץ המלחמה? עוד מוקדם לדעת, אבל הנתונים שפרסמה היום הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, מראים מגמה משמעותית של עלייה בקצב מכירת הדירות (חדשות ויד שניה). למרות החששות והתחזיות הפסימיות בפתח תקווה מכרו בין מרץ למאי 24, לא פחות מ-539 דירות, לעומת 362 שמכרו בין דצמבר 23 לפברואר 24.

למעשה, פתח תקווה היא השלישית בין ערי ישראל במכירת דירות חדשות בשלושת החודשים האחרונים – אחרי תל אביב (662) וירושלים (575). לפי הנתונים, החל מיוני 2024, נותרו בפתח תקווה 1799 דירות חדשות ומוכנות – אבל הן עדיין לא אוכלסו. זה לא מעט, ומראה על היצע גדול, שאם הוא עולה הביקוש, הוא יחייב הורדת מחירים, אבל לפי גורמי מקצוע, שמתמחים בנדל"ן במגורים בפתח תקווה – לא כך הם פני הדברים.

דירות מבוקשות ברחוב העצמאות כפר גנים ג' פתח תקווה

"אני לא צופה הורדת מחירי דירות בפתח תקווה, אבל דווקא מגמת עלייה", אומר לנו בן מזרחי, יועץ ומתווך נדל"ן מפתח תקווה, שהיה מעורב בכמה עסקאות מתוך 539 הדירות שנמכרו בין מרץ למאי. "הריבית צפויה לרדת רק בכרבע אחוז עד סוף השנה, מה שיקשה על הורדת מחירים ומעבר לזה, הביקוש לדירות בפתח תקווה הוא ביקוש קשיח שרק יגבר – וזה עוד סיבה למה המחירים לא צפויים לרדת". 

איך אתה מסביר את העלייה במכירת הדירות?

"כשהמלחמה פרצה היה קיפאון – גם בבנייה וגם בעסקאות – למשך כשלושה חודשים", משיב מזרחי. "בהמשך נוצר צוואר בקבוק, בעיקר של רוכשי דירות על הנייר, שעמדו על הגדר, והבינו שזה הטיימינג למכור. יש להוסיף לזה ביקוש מצד תושבי חו"ל שחזרו לארץ בעיקר מטעמים ציוניים ופחד מאנטישמיות – ומחפשים דירה למכירה בפתח תקווה ואסור לשכוח שיש גם מפונים שהחליטו לעבור באופן סופי למרכז ומחפשים דירה חדשה בפתח תקווה".

בן מרחי, מתווך ויועץ נדל"ן פתח תקווה
בן מזרחי, מתווך ויועץ נדל"ן פתח תקווה

מזרחי מספר שרק לאחרונה הוא מכר דירה למשפחה מישוב צפוני מרחוק, ששיפצו את הדירה שלהם בחצי מיליון ש"ח והספיקו ליהנות ממנה רק שבוע – עד שפרצה המלחמה, שחייבה אותם להתפנות. את הדירה הם השאירו, אבל הבינו שהחיים שלהם עברו מרכז – והחליטו להשקיע ברכישת דירה בפתח תקווה. "ההתעניינות ברכישת דירות בפתח תקווה היא בכל מקום – בשכונות ובמרכז. תמיד יש את החלום של הישראלי לקנות בית – וזה קורה גם בפתח תקווה, לכן העלייה היא מובנת".

גיל קטה, בעלים "קטה גרופ" - על רקע פרויקט "קטה גרופ נווה גן צפון" פתח תקווה
גיל קטה, בעלים "קטה גרופ" - על רקע פרויקט "קטה גרופ נווה גן צפון" פתח תקווה

גיל קטה, בעלי קטה גרופ, חברת הנדל"ן עם כמות הפרויקטים בתכנון ובנייה, הגבוהה ביותר בפתח תקווה (17), מוסיף שהעלייה במכירת הדירות היא מגמה, שהוא כיזם, רואה היטב בשטח. "מתחילת השנה מכרה קטה גרופ 250 דירות בתמורה כוללת של כ- 750 מיליון שקל, מרביתן בפתח תקווה", אמר. "הדירות נמכרו על אף המלחמה וסביבת הריבית הגבוהה".

המלחמה לא פגעה לכם בכוח האדם לבנייה? 

"בחודש האחרון הקמנו תאגיד כוח אדם שייתן מענה לבעיית הפועלים, כך שנוכל למסור פרויקטים קיימים בזמני השיא להם אנחנו רגילים ואף להתחיל בבניית פרויקטים נוספים. ואכן, כתוצאה מכך,  מסרנו מכתבים על הקדמת מסירה לחמישה פרויקטים שצפויים להסתיים בחצי השנה הקרובה".

שטח התחדשות עירונית בסוף רחוב רוטשילד - פרויקט של קטה גרופ

עוד ב-נדלן

פרויקט ענק: י.ח. דמרי בשותפות עם מגדל יבנו 339 דירות להשכרה בנוף ירקון (סירקין)

חברת הנדל"ן המוכרת, יחד עם חברת הביטוח והפיננסים, הלא-פחות מוכרת, חברו יחד לשותפות בפרויקט בשכונה החדשה, שצפויה להתחיל להתאכלס לקראת 2030. מדובר בפרויקט דירות חדשות מיוחד: כל הדירות יוגדרו כדירות להשכרה. שטח הפרויקט גם יכלול כ-2000 מ"ר של תעסוקה ומסחר. יגאל דמרי: "מאמינים בשוק השכירות ארוכה הטווח". ארז מגדלי: "שמחים על יציאה לדרך משותפת".

המשך קריאה »
דירות להשכרה בפתח תקווה

פתח תקווה מקום 3 בארץ בשיעור עליית מחירי השכירות: 4685 ש"ח ממוצע לדירה

הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה פרסמה היום נתונים לגבי עלויות דירות להשכרה בארץ, מהן עולה כי פתח תקוואים משלמים ב-5.8% יותר דמי שכירות, ביחס לרבעון המקביל בשנה שעברה, כששכר הדירה הממוצע, כמעט זהה לממוצע הארצי העומד כיום על 4,677 שקל בחודש. פתח תקווה נמצאת במקום השני אחרי כפר סבא (עלייה של 8.1%) וביחד עם ירושלים (גם כן עלייה של 5.8%). מה המומחים אומרים?

המשך קריאה »

בדרך לעוד פינוי-בינוי ענק? אב-גד מתכננת 480 דירות בוולפסון-סביון פתח תקווה

חברת הנדל"ן מדווחת כי היא כבר השיגה כ-80% מחתימות הדיירים הנדרשות לפרויקט התחדשות עירונית במבנים הישנים של דוד וולפסון 40 ו-42 וסביון 19 ו-21. כעת נודע שהיא מעוניינת לבקש להרחיב את הפרויקט לשישה מבנים נוספים ועוד 300 יחידות דיור ובכך להגדיל את הכנסותיה הצפויות בפרויקט לכמעט 800 מיליון ש"ח. "ממשיכים לבסס את מעמדנו כחברה מובילה בהתחדשות עירונית בפ"ת", מסרו.

המשך קריאה »
אילן שוורצזורגן וגבי כהן - קבוצת סופרין על רקע פתח תקווה

סופרין תרכוש 70% מפרויקט פינוי בינוי פרופסור שור-נפתלי פרץ במרכז פתח תקווה

חברת הנדל"ן והאחזקות, בשליטת ליאון וצחי סופרין, השלימה השבוע בהצלחה יתרה את השלב המוסדי של הנפקת אגרות חוב שקליות ובתוך כך הודיעה על מעורבותה בפרויקט התחדשות עירוני גדול במרכז העיר, סמוך להיכל התרבות. במסגרת הפרויקט ייהרסו 10 בניינים עם 68 יחידות דיור ובמקומם ייבנו 5 בניינים בני 10.5 קומות, עם 211 דירות חדשות וחניון תת קרקעי משותף של 3 קומות.

המשך קריאה »