מיכל פרנקל ביטון בעמי בסר סיטי פתח תקווה . משמאל מאיה ביטון ואלירן מזרחי

"נורו מחובקים": אמה של מאיה ביטון ז"ל מספרת על בתה בתערוכה שנפתחה בפ"ת (וידאו)

מתחם ב.ס.ר סיטי אירח אתמול אימהות שכולות במסגרת "חיבוק אחרון" – מיצג שנפתח לאחרונה ומספר את סיפורן של 25 מהן שאיבדו את ילדיהן במלחמת "חרבות ברזל". מיכל פרנקל ביטון, אמה של מאיה הפתח תקוואית, שעבדה במסעדת קפאו במתחם ונרצחה במסיבת הנובה יחד עם בן זוגה, אלירן מזרחי, סיפרה על רגעיה האחרונים. "שבוע לפני הרצח, הם אמורים היו להתארס". 

אתמול נערך טקס הנצחה מרגש בעמי ב.ס.ר סיטי, בהשתתפות ראש העיר רמי גרינברג, עו"ד עוז חיים, מנכ"ל המועצה הציונית בישראל ואמהות שכולות, שהיו שותפות למיזם המציג את תמונותיהן וסיפוריהן על החיבוק האחרון שקיבלו מיקיריהם, שנהרגו ונרצחו מאז ה-7 באוקטובר 2023. את התמונות לתערוכה צילמה הצלמת יפעת פאר ואת המיצג אפשר יהיה לראות בב.ס.ר סיטי עד ה-25.7.

צפו בדבריה של מיכל פרנקל ביטון בתערוכה בעמי ב.ס.ר סיטי (מתוך טיקטוק פתח תקווה NEWS)

@ptnews.tiktok מיכל פרנקל ביטון מספרת על רגעי האחרונים של ביתה מאיה ביטון זל שנרצחה במסיבת הנובה יחד עם בן זוגה אלירן מזרחי במסגרת פתיחת ארוחת חיבוק אחרון בעמי בסר סיטי פתח תקווה. #פתחתקווה #אלירןמזרחי #מאיהביטון #מסיבתהנובה @עיריית פתח תקווה @פתח תקווה @קפאו מסעדה תאילנדית ♬ צליל מקורי - פתח תקווה NEWS
עשרות משתתפים בפתיחת התערוכה בב.ס.ר סיטי
עשרות משתתפים בפתיחת התערוכה בב.ס.ר סיטי

""החיבוק האחרון שלי עם מאיה היה ביום שישי ליד נרות השבת"

הקטע המרגש והעצוב בטקס, היה כשלבמה עלתה מיכל פרנקל ביטון הפתח תקוואית, תושבת נווה גן, אמה של מאיה ביטון ז"ל, שנרצחה בגיל 22, יחד עם בן זוגה, בן העיר אף הוא, אלירן מזרחי (23). השניים היום בני זוג, שהאהבה שלהם פרחה במשך שש שנים בפתח תקווה והם חשבו למסד את הקשר ביניהם כבר בגיל צעיר כל כך. החלומות לעתיד נגדעו באותה שבת ארורה, שם נרצחו עם עוד 10 בני גילן במכולת אשפה באיזור מסיבת הנובה ביער רעים. 

 

מאיה ביטון ואלירן מזרחי. ביחד בחייהם ומותם (באדיבות המשפחה)
מאיה ביטון ואלירן מזרחי. ביחד בחייהם ומותם (באדיבות המשפחה)

"החיבוק האחרון שלי עם מאיה היה ביום שישי ליד נרות השבת לאחר מכן היא נסעה לארוחת החג אצל ההורים של אלירן, חבר שלה", סיפרה מיכל על הבמה. "ביום שבת בבוקר, התעוררתי מהאזעקה של בשעה 07:30, מייד התקשרתי למאיה, היא ענתה ואמרה שיש צבע אדום וסגרו את המוזיקה ושאין מה לדאוג. לאחר חצי שעה התקשרתי שוב והיא אמרה שהם עומדים בין שתי מכולות אשפה כי זה מה שהשוטרים הנחו אותם לעשות. "לאחר כמה דקות מאיה שלחה וואטסאפ עם עדכון שהכל בסדר, אבל יש מחבלים ושהשוטר שלח אותם להתחבא בתוך המכולה".

מיכל פרנקל ביטון מספרת על הבת מאיה על הבמה בפתיחת התערוכה בעמי ב.ס.ר סיטי
מיכל פרנקל ביטון מספרת על הבת מאיה על הבמה בפתיחת התערוכה בעמי ב.ס.ר סיטי

"אמרתי לה שבערב היא כבר תהיה במיטה בפיז'מה, אבל היא כל הזמן שמעה 'אללה ואכבר'"

מיכל המשיכה לספר: "תוך כדי המשכנו להתכתב, היא ביקשה שכבר יבואו להציל אותם, אמרה שהיא מפחדת, הבטחתי לה שיש לנו את הצבא הכי חזק ושתהיה חזקה. ביקשתי שתכסה את האוזניים ותשיר לעצמה שיר בלב, שתתעלם מהקולות רקע, שכבר זה נגמר ובערב היא כבר תהיה במיטה שלה עם הפיג’מה. היא אמרה שאף אחד לא בא, והיא שומעת כל הזמן רק "אללה אכבר". 

"מאיה אמרה “שמע ישראל” ושהיא אוהבת אותנו. הדברים האלו שברו לי את הלב, המשכתי לחזק אותה ולהשאיר אותה אופטימית. התכתבנו עד השעה 11:41 – ואז נגמרה לה ולבן זוגה הסוללה. לאחר שלושה ימים, ב-10.10, בשעה 02:00 לפנות בוקר, ישבנו בחצר עם חברים. בעלי אמר שהוא רואה במצלמות האבטחות של הבית, שהגיעו אנשים. אמרתי לו שזה בטח האיש של הלחמניות, בעלי ענה שזו ניידת. .  

ראש העיר רמי גרינברג פגש בטקס את מיכל פרנגל ביטון ואת העובדים של מסעדת קפאו

"מאיה אהבה את המקום. היה חשוב לי שהתערוכה תהיה כאן"

הסיפור של מיכל לא הותיר הרבה עיניים יבשות אצל באי הטקס. לפתח תקווה NEWS היא סיפרה שמאיה גם מונצחת עם "שני עצי פיטנה, העצים האהובים על מאיה ועליי, ששתלתי בגינה סודית מאחורי הבית באישור ראש העיר, בין שני העצים שני ספסלים – “ספסלי האהבה של מאיה ואלירן”, עם שילוט ותמונה של שלהם ועם QR קוד לסריקת מצגות על שניהם".

למה היה חשוב לך שהתערוכה תהיה כאן, בב.ס.ר סיטי?

"מאיה מאוד אהבה את המקום. היא עבדה פה במסעדת קפאו התאילנדית – מאז שהיא נפתחה, עד ה-7.10. היא הייתה מגיעה לכאן כל יום ונהנתה מהחוויה בעבודה כאן – ואפילו יצרה קוקטייל, שעכשיו הוא נמכר במסעדה וקרוי על שמה "MAYA BAY". לא סתם הוא הקוקטייל הכי יקר במסעדה. אני רוצה שכל מי שמגיע למתחם וקרא את הכתבה, ייזכר במאיה וכמה היא אהבה את המקום".

הזמרת רוטשילד מימין ועו"ד עוז חיים מהמועצה הציונית משמאל
הזמרת רוטשילד מימין ועו"ד עוז חיים מהמועצה הציונית משמאל

באירוע נכחו, כאמור גרינברג, עו"ד חיים וגם חבר הכנסת רון כץ, תושב פתח תקווה וגיל סגל, לשעבר מנכ"ל הכנסת. בנוסף הגיעו למקום עובדים ממסעדת קפאו, בה עבדה מאיה ולחצו ידיים עם ראש העיר. כמו כן עלתה לבמה גם אורית ברוך, ממשתתפות התערוכה, אמא של סמ"ר במיל. עדי אודיה ברוך, תושבת פתח תקווה, שהתגייסה למילואים ונהרגה מפגיעת רקטה בדרכה לשדרות.  

אורית ברוך, אמה של עדי ברוך ז"ל - תושבת פתח תקווה
אורית ברוך, אמה של עדי ברוך ז"ל - תושבת פתח תקווה
הצלמת יפעת פאר על רקע התערוכה בעמי ב.ס.ר סיטי פתח תקווה
אוצרת התערוכה: יפעת פאר
חיבוק אחרון - תערוכת צילומים בעמי ב.ס.ר סיטי
חיבוק אחרון - תערוכת צילומים בעמי ב.ס.ר סיטי

עוד ב-פתח תקווה במלחמה

מפגינים בצומת העיפרון. מפגינים ברחבת העירייה

מחאה והזדהות בפ"ת: הפגנה בצומת העיפרון, עצרת בעירייה – למען החטופים (וידאו)

בניגוד לערים אחרות, אצלנו לא הייתה שביתה מוכרזת של הרשות המקומית, אך התמיכה בחטופים, ביניהם ענבר הימן ז"ל, עידן שתיוי ודניאלה גלבוע הפתח תקוואים – הורגשה ברחבי העיר. מטה המחאה של פתח תקווה אירגן כ-100 מפגינים שחסמו את הצומת למשך כשעתיים בבוקר. מנגד, עיריית פתח תקווה ארגנה בבוקר עצרת תמיכה במשפחות החטופים והתייחדות עם הנופלים – אליה הגיעו כמה עשרות.

המשך קריאה »
עיריית פתח תקווה עצרת חטופים

נותנים חיזוק: העירייה תקיים מחר בבוקר (2.9, 9:00) עצרת הזדהות עם משפחות החטופים

עיריית פתח תקווה מצטרפת לעליית המדרגה במאבק למען החזרת החטופים, זאת בעקבות ההודעה הבוקר על הירצחם של שישה מהם, שנחטפו בחיים ושהו יותר מ-330 יום בשבי. יוזמות דומות יתקיימו בערים נוספות, בהתאם להחלטת המרכז לשלטון המקומי. העירייה מזמינה את הציבור הרחב להשתתף בעצרת שתתקיים ברחבת החניון ברחוב חיים עוזר 32.

המשך קריאה »

עוד חלל בעיר: סמ"ר אלקנה נבון מפתח תקווה נהרג בהיתקלות עם מחבלים בג'נין

נבון, בן 20 במותו, היה מפקד כיתה בגדוד 906 בבית ספר לחי"ר. הכוח עליו פיקד הותקל שעה 6:00 בבוקר, בשני פעילי חמאס בולטים בגזרה, שהיו אחראים לפיגועי מטענים וירי באזור. בהיתקלות מטווח קצר חוסלו שני המחבלים, אך הם הצליחו לפגוע בו באופן אנוש ובהמשך מת מפצעיו. הכוח מביסל"ח בא לתגבר את גזרת השומרון למשך שבועיים,

המשך קריאה »