חניון ציבורי רחוב השחם פתח תקווה

בשורה לעובדים ולמבלים: עיריית פתח תקווה מכפילה את החניון הציבורי בשחם. העבודות החלו

אחד ממקומות החנייה הכי עמוסים בעיר, בדרך להתרחב בצורה משמעותית, במרכז העסקים והבילויים של רח' שחם. מתחם הכורכר, שאלפי מכוניות חונות בו מדי יום, יוסיף לשטחו מאות חניות נוספות, במטרה להקל על הצפיפות במקום שבכל יום רגיל משעה 9:00, כבר מפוצץ במכוניות של העובדים במשרדים. גם בלילות ובערבים, במיוחד של סופ"ש קשה למצוא מקום פנוי. העירייה: "פועלים לתת מענה חניה חינמי לתושבים".

בלי הרבה רעש, תרתי משמע, הטרקטורים של עיריית פתח תקווה, חרשו, שיטחו ודיפנו בימים האחרונים את השטח, שהיה פעם חורשה של קוצים ועשבים, על דרך רבין, ליד גינת יום ההולדת החדשה וסמוך לשטח חניית הכורכר הפונה לרח' העסקים והבילויים ברחוב שחם, מול מתחם העסקים שחם 30. המקום זוכה לתנופת פיתוח רבה בעידוד העירייה ומתוך דרישה של העסקים והעובדים במקום – ועכשיו גם יש מענה לחונים ולחונות

רח' שחם פתח תקווה עמוס מבקרים ומבלים
רח' שחם פתח תקווה עמוס מבקרים ומבלים

החניון הציבורי משמש מדי יום אלפי מכוניות גם של נהגים, שהולכים ברגל למתחמים הסמוכים – Y-סנטר, שום טיים ועמי ב.ס.ר סיטי – שם החניות או עמוסות, או שהן בתשלום. תוסיפו לזה את הנהגים שעובדים בתל אביב, או בבורסה וגרים בשכונות הסמוכות, שחונים שם והולכים ברגל לתחנת הרכבת הקלה. לכל אלה יש גם להוסיף את האורחים והמבקרים של תושבי פסגת הדר הסמוכה, שהולכת ומתאכלסת בפרויקטים חדשים, ביניהם זה של קטה IDOL, שמעבר לכביש.

כל אלה מסבירים למה הצעד של עיריית פתח תקווה כל כך מתבקש ונכון להגדיל את מקומות החנייה על מנת להימנע ממצוקת חנייה, שכבר קיימת. ראוי לציין כי מעטות הן העיריות שהולכות בצורה כזאת לקראת התושבים והמבקרים בעיר – במיוחד בכל הקשור לחנייה ועוד במקום מרכזי כל כך. בעירייה מבטיחים במהלך הזה ליור 350 מקומות חניה נוספים, שאמור להיפתח בשבועות הקרובים. 

רח' שחם - עמוס ביום ובלילה

"לצד פיתוח והרחבת תשתיות התחבורה הציבורית בסמוך למרכזי העסקים, הבילוי והפנאי בפתח תקווה אנחנו פועלים, היכן שיש קרקע זמינה, לתת מענה חינמי לחניון רכבים", מסרו מעיריית פתח תקווה. "אנחנו עושים זאת אזורים שונים ברחבי העיר ובפרט ברחוב השחם, רחוב שוקק חיים ביום ובלילה, עם עשרות אלפי עובדים ומבלים, שמגיעים מדי יום לאזור, שנמצא כעת בתנופת פיתוח משמעותית". 

עוד ב-רכב ותחבורה

"אחדות ישראל" – בעוד כשבועיים ייפתח הכביש המחבר בין בזל לרב מלכה פתח תקווה

עיריית פתח תקווה הודיעה כי היא משלימה בימים אלו את העבודות הכביש, שהוא אומנם קצר, אבל יכולה להיות לו השפעה רבה על תנועת הרכבים הרבים הנעים על הציר בין שכונת נווה גן לאיזור המסחרי והציבורי של הפארק הגדול, הקניון הגדול והפרויקטים המסחריים של פארק גיסין ובזל פארק. העירייה החלטה לתת לו שם זה מתוך רצון לשקף את הכבוד ההדדי בין מגוון האוכלוסיות הגרות בעיר.

המשך קריאה »
כביש 40 החדש פתח תקווה

אושרה תוכנית הסטת החלק הצפוני של כביש 40 למזרח פתח תקווה

בשורה טובה לתושבי פתח תקווה, ובמיוחד לתושבי מזרח העיר, שיכולים לקוות שיש עתיד טוב להקלה בעומס התנועה וביכולתם להגיע מהיר יותר הביתה. המועצה הארצית לתכנון ובנייה אישרה היום (שלישי) את המקטע הצפוני של תכנית משרד התחבורה – בין צומת סגולה בצפון ועד צומת מחנה סירקין בדרום. בתכנון: שדרוג שלושה מחלפים, הקצאת מסדרון תשתיות תת קרקעי ומתן מענה לתחבורה ציבורית ואופניים.

המשך קריאה »
קורקינטים ואופניים חשמליים בפתח תקווה

בדיקה מדגמית בפתח תקווה: כמה שמו לוחית רישוי על אופניים וקורקינטים חשמליים? (וידאו)

בבוקר חמישי האחרון, ביקרנו בדרך רבין, במסלול הכי סואן בעיר של אופניים וקורקינטים חשמליים, במטרה לגלות מי מיישם את החוק, שקובע כי מאותו יום, כל כלי כזה חייב בלוחית רישוי. חצי שעה של בדיקה הספיקה לנו לקבוע שהרוכבים במקרה הטוב לא מודעים, או במקרה הרע – פשוט מצפצפים על החוק. מתוך 32 רכבים שנבדקו, 24 היו ללא לוחית רישוי. החדשות הטובות מבחינתם: אכיפה תחל רק ב-1.9.

המשך קריאה »
חניון שניידר פתח תקווה נפתח

צפו: החניון השני בגודלו בפתח תקווה נפתח היום בבית החולים שניידר (וידאו)

לא פחות מ-1500 מקומות חניה, מפוזרים על פני שבעה מפלסים, אמורים לשפר משמעותית את מצוקת החניה של בית החולים לילדים ושל המבקרים והעובדים בבית החולים בילינסון הצמוד לו. החניון החדש, שנבנה במשך שלוש שנים, למעשה מגדיל את חניון בית החולים פי שמונה. עלות החנייה היא אטרקטיבית יחסית לחניה של בתי חולים בערים אחרות – 25 ש"ח בלבד ליום שלם. צפו בביקור:

המשך קריאה »