מכוניות חשמליות בפתח תקווה

עיר מחשמלת: יותר מ-13,000 מכוניות חשמליות נמכרו לפתח תקוואים מתחילת השנה

אם גם אתם שמתם לב לכמות הבלתי נגמרת של GEELY, ORA, TESLA, BYD, MG ועוד חשמליות על הכבישים שלנו – יש לזה גם אסמכתא. לפי נתוני משרד התחבורה, פתח תקווה נמצאת במקום השני אחרי תל אביב בכמות כלי הרכב החשמליים, שנקנו על ידי תושבי העיר – החל מינואר 2024. המיתון, המלחמה ומצב הרוח הלאומי – מסתבר שלא משפיעים על מי שרואה חשמלית על כבישי פתח תקווה – ורוצה גם אחת משלו.  

לפני שלושה חודשים דיווחנו לכם על יריד המכוניות החשמליות, שנערך ליד הקניון הגדול, אליו הגיעו אלפים מתושבי העיר, שלא רק באו להסתכל – אלא גם ביצעו רכישת מכוניות במקום. בפתח תקווה, בה יש עשרות סוכנויות רכב מובילות, מדווחים מדי שנה על עלייה תלולה באחוז מכירות כלי הרכב החשמליים, שהולכים וממלאים את כבישי העיר. 13,139 מכוניות חשמליות נמכרו לתושבי פתח תקווה מה-1.1.24 עד ה-30.6.24.

כמה חשמליות אתם רואים בתמונה? ציר ז'בוטינסקי פתח תקווה
כמה חשמליות אתם רואים בתמונה? ציר ז'בוטינסקי פתח תקווה

פתח תקווה נמצאת במקום השני אחרי תל אביב, שתושביה, לפי הנתונים, רכשו 15,197 מכוניות חשמליות. במקום השלישי נמצאת העיר רחובות עם 10,064 מכוניות, כשבמקום הרביעי ניצבת אשקלון עם 7,312 מכוניות חשמליות הרשומות על שם תושביה ובמקום החמישי באר שבע עם 7,186 מכוניות חשמליות. לפי הנתונים שפרסם כתב הרכב של כלכליסט, תומר הדר, מדובר על סך המכוניות שנמכרו – מכל הדגמים ולא רק מודל 2024.

"הלקוחות מזהים את הפוטנציאל של החשמלית"

בנוסף, עולה מהנתונים שבפתח תקווה יש 1,077 מכוניות חשמליות שרשומות על שם סוחרי רכב. "כיום כ-20 אחוז ממסירות הרכבים בסניף שלנו בפתח תקווה הן של רכבי PHEV/חשמלי מלא", מסר לנו ארז דיין, מנהל סניף AVIS פתח תקווה על דרך רבין. "הלקוחות שלנו מזהים את הפוטנציאל ואת צמיחת שוק החשמליות, ונהנים עוד היום מהמחיר האטרקטיבי – וזו לפני צפי עליית המס בחודש ינואר 2025".

איזה מכוניות חשמליות אפשר למצוא אצלכם? מחירים?

"היום ניתן למצוא באוויס פתח תקווה מגוון של רכבים חשמליים במגוון רמות גימור וטווח סוללה של עד 489 ק"מ. אנחנו עדים שלקוחות מחפשים את הרכבים עם הסוללות ארוכות הטווח וכמה שיותר טכנולוגיה.ניתן למצוא אצלנו את הדגם המוחבר והמומלץ של 480PURE GEOMETRY C Geely בגרסת 0 ק"מ 2024 במחיר אטרקטיבי החל מ-158900 בלבד".

ארז דיין, מנהל AVIS פתח תקווה
GEELY חשמלית בסניף AVIS פתח תקווה
GEELY חשמלית בסניף AVIS פתח תקווה

"20 אחוז מהמכירות שלנו - רכבים חשמליים"

במרחק קצר מ-AVIS, ביקרנו גם בסוכנות הרכב הותיקה כלמוביל, שהסניף שלה נמצא בתחילת רחוב הסיבים. "יש לנו מגוון של רכבים חשמליים של רוב המותגים בארץ מה שמוביל להתעניינות רבה ואחוז עסקאות בפועל שלהם עומד על 20%", מסר לנו קובי ניסים, מנהל המכירות הארצי של כלמוביל. "המחויבות של העיר העתיר לקידום סביבה ירוקה, וההבנה של חשיבות פחתת זיהום אוויר, מחלחלת לתושבים".

מה הסיבה לדעתך שפתח תקוואים נוהרים אחרי המכוניות החשמליות?

פתח תקווה הופכת למרכז הייחודי ביותר לקידום ופיתוח של רכבים חשמליים בארץ. קיימות בה רשת תחנות טעינה מתקדמת ולא מעט וחברות טכנולוגיות מובילות מתמקדות באזור, כל זה משפיע על ההתפתחות והקידום של רכבים חשמליים בפתח תקווה ולהיקף הגדול של רכישת מכוניות כאלה".

מה הייתה ממליץ אצלכם?

"המשפחתית הקומפקטית ORA 03, רכב אורבני מדליק, בעל עיצוב רטרו החל מ 121,000 ₪ לרכב עם 0 ק"מ ורישוי פרטי".

קובי ניסים, מנהל מכירות ארצי - כלמוביל טרייד
קובי ניסים, מנהל מכירות ארצי - כלמוביל טרייד
ORA חשמלית בכלמוביל טרייד פתח תקווה
ORA חשמלית בכלמוביל טרייד פתח תקווה

עוד ב-רכב ותחבורה

"אחדות ישראל" – בעוד כשבועיים ייפתח הכביש המחבר בין בזל לרב מלכה פתח תקווה

עיריית פתח תקווה הודיעה כי היא משלימה בימים אלו את העבודות הכביש, שהוא אומנם קצר, אבל יכולה להיות לו השפעה רבה על תנועת הרכבים הרבים הנעים על הציר בין שכונת נווה גן לאיזור המסחרי והציבורי של הפארק הגדול, הקניון הגדול והפרויקטים המסחריים של פארק גיסין ובזל פארק. העירייה החלטה לתת לו שם זה מתוך רצון לשקף את הכבוד ההדדי בין מגוון האוכלוסיות הגרות בעיר.

המשך קריאה »
כביש 40 החדש פתח תקווה

אושרה תוכנית הסטת החלק הצפוני של כביש 40 למזרח פתח תקווה

בשורה טובה לתושבי פתח תקווה, ובמיוחד לתושבי מזרח העיר, שיכולים לקוות שיש עתיד טוב להקלה בעומס התנועה וביכולתם להגיע מהיר יותר הביתה. המועצה הארצית לתכנון ובנייה אישרה היום (שלישי) את המקטע הצפוני של תכנית משרד התחבורה – בין צומת סגולה בצפון ועד צומת מחנה סירקין בדרום. בתכנון: שדרוג שלושה מחלפים, הקצאת מסדרון תשתיות תת קרקעי ומתן מענה לתחבורה ציבורית ואופניים.

המשך קריאה »
קורקינטים ואופניים חשמליים בפתח תקווה

בדיקה מדגמית בפתח תקווה: כמה שמו לוחית רישוי על אופניים וקורקינטים חשמליים? (וידאו)

בבוקר חמישי האחרון, ביקרנו בדרך רבין, במסלול הכי סואן בעיר של אופניים וקורקינטים חשמליים, במטרה לגלות מי מיישם את החוק, שקובע כי מאותו יום, כל כלי כזה חייב בלוחית רישוי. חצי שעה של בדיקה הספיקה לנו לקבוע שהרוכבים במקרה הטוב לא מודעים, או במקרה הרע – פשוט מצפצפים על החוק. מתוך 32 רכבים שנבדקו, 24 היו ללא לוחית רישוי. החדשות הטובות מבחינתם: אכיפה תחל רק ב-1.9.

המשך קריאה »
חניון שניידר פתח תקווה נפתח

צפו: החניון השני בגודלו בפתח תקווה נפתח היום בבית החולים שניידר (וידאו)

לא פחות מ-1500 מקומות חניה, מפוזרים על פני שבעה מפלסים, אמורים לשפר משמעותית את מצוקת החניה של בית החולים לילדים ושל המבקרים והעובדים בבית החולים בילינסון הצמוד לו. החניון החדש, שנבנה במשך שלוש שנים, למעשה מגדיל את חניון בית החולים פי שמונה. עלות החנייה היא אטרקטיבית יחסית לחניה של בתי חולים בערים אחרות – 25 ש"ח בלבד ליום שלם. צפו בביקור:

המשך קריאה »