אמנון מוכתר פתח תקווה

בשורות קשות: אמנון מוכתר מפתח תקווה, הוא האזרח הישראלי שנרצח הבוקר בקלקיליה

מוכתר בן ה-67, בעל דוכן בשוק, נהג באופן קבוע לבצע קניות של ירקות בעיר הפלסטינית, אך מהביקור הפעם לא חזר, לאחר שנורה במכוניתו, שהוצתה ורישיון הנהיגה שלו נלקח. לדברי גורמים בצה"ל, הרצח מסתמן כפיגוע על רקע לאומני, אך החקירה נמשכת וכל הכיוונים נבדקים. מוכתר היה אב לחמישה ילדים, כשאחד מהם התחתן לפני חודשיים. בנו ניר סיפר ל-YNET: "צדיק שנרצח על-ידי מחבלים. ברור לנו שזה פיגוע".

אמנון מוכתר מפתח תקווה, הוא האזרח הישראלי, שנרצח הבוקר בעיר קלקיליה, שמעבר לקו הירוק, בשטחי A של הרשות הפלסטינית. למרות הסיכון בכניסה לשם, מוכתר נהג לבצע קניות של ירקות בעיר – במשך למעלה מעשור. מוכתר נכנס לעיר הבוקר דרך מעבר אליהו. בקלקיליה כמו גם בערים פלסטיניות נוספות באיו"ש אין מחסום בידוק לבאים לעיר, אולם קיים שילוט במרחב האוסר על ישראלים להיכנס לשטח A.

אמנון מוכתר ואשתו אתי (מתוך: פייסבוק). שימוש במדיה על פי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

מוכתר הכיר את האנשים בקלקיליה מהם קנה סחורה ולא חשש, זאת למרות שהעיר רותחת בימים האחרונים, במיוחד לאחר שאמש חוסלו בה שני מחבלי ג'יהאד איסלמי על ידי יחידה 33 במשטרה. במהלך המעצר נפתחה אש לעבר הכוחות שהשיבו באש וחיסלו את המחבלים. אקדחים נתפסו על השניים, כשלפי הערכות אחד מהמחבלים שחוסלו תכנן לבצע פיגוע בטווח הזמן המיידי.

"אנחנו המומים וכואבים את הירצחו של תושב העיר אמנון מוכתר על ידי מחבלים, בפיגוע בקלקיליה", מסר ראש העיר, רמי גרינברג. "מדינת ישראל ממשיכה להילחם על קיומה, בכל החזיתות הנדרשות, תוך שהיא מייחלת לחזרתם בשלום של כל החיילות והחיילים בשלום. אנו מחבקים את המשפחה ומשתתפים בצערה הכבד".

 

עוד ב-פתח תקווה במלחמה

מפגינים בצומת העיפרון. מפגינים ברחבת העירייה

מחאה והזדהות בפ"ת: הפגנה בצומת העיפרון, עצרת בעירייה – למען החטופים (וידאו)

בניגוד לערים אחרות, אצלנו לא הייתה שביתה מוכרזת של הרשות המקומית, אך התמיכה בחטופים, ביניהם ענבר הימן ז"ל, עידן שתיוי ודניאלה גלבוע הפתח תקוואים – הורגשה ברחבי העיר. מטה המחאה של פתח תקווה אירגן כ-100 מפגינים שחסמו את הצומת למשך כשעתיים בבוקר. מנגד, עיריית פתח תקווה ארגנה בבוקר עצרת תמיכה במשפחות החטופים והתייחדות עם הנופלים – אליה הגיעו כמה עשרות.

המשך קריאה »
עיריית פתח תקווה עצרת חטופים

נותנים חיזוק: העירייה תקיים מחר בבוקר (2.9, 9:00) עצרת הזדהות עם משפחות החטופים

עיריית פתח תקווה מצטרפת לעליית המדרגה במאבק למען החזרת החטופים, זאת בעקבות ההודעה הבוקר על הירצחם של שישה מהם, שנחטפו בחיים ושהו יותר מ-330 יום בשבי. יוזמות דומות יתקיימו בערים נוספות, בהתאם להחלטת המרכז לשלטון המקומי. העירייה מזמינה את הציבור הרחב להשתתף בעצרת שתתקיים ברחבת החניון ברחוב חיים עוזר 32.

המשך קריאה »

עוד חלל בעיר: סמ"ר אלקנה נבון מפתח תקווה נהרג בהיתקלות עם מחבלים בג'נין

נבון, בן 20 במותו, היה מפקד כיתה בגדוד 906 בבית ספר לחי"ר. הכוח עליו פיקד הותקל שעה 6:00 בבוקר, בשני פעילי חמאס בולטים בגזרה, שהיו אחראים לפיגועי מטענים וירי באזור. בהיתקלות מטווח קצר חוסלו שני המחבלים, אך הם הצליחו לפגוע בו באופן אנוש ובהמשך מת מפצעיו. הכוח מביסל"ח בא לתגבר את גזרת השומרון למשך שבועיים,

המשך קריאה »