ב.ס.ר סיטי פתח תקווה - באדיבות ב.ס.ר סיטי

60% תפוסה: ב.ס.ר סיטי פתח תקווה סוגר שנתיים מתחילת אכלוס המשרדים

מצד אחד, אחוזי התפוסה יכולים להיראות מהצד מעט מאכזבים, נוכח הזמן שחלף מאז הקמת ארבעת מגדלי המשרדים הענקיים (30 קומות כל אחד). אך מצד שני, בהתחשב בהאטה במשק, הקורונה, שטיפחה את מודל העבודה מהבית וכמובן המלחמה, ששמה ברקס לכל ההיבט העסקי, מנהלי המתחם מסתכלים באופן מעודד על הנתונים. "נגיע לפחות ל-85% תפוסה עד סוף 2025", מבטיחים. 

בפברואר 2022, לפני כמעט שנתיים וחצי, דיווחנו לכם ראשונים על כך שב.ס.ר סיטי, מתחם העסקים הגדול ביותר בעיר, קיבל טופס 4, מה שנתן את האות לתחילת אכלוס המשרדים. בין העסקים הבולטים הראשונים שנכנסו היו חברת פנגו (בניין Y, קומה 17), חברת COMMIT (בניין I, קומה 3), חברת CallBiz (מגדל T, קומה 24) וחברת הנדל"ן קטה גרופ (בניין T, קומה 25). מאז, נכנסו לב.ס.ר סיטי עוד מאות עסקים, קטנים וגדולים.

צפו בביקור לפני האכלוס (פברואר 2022)

"עיר קטנה"

לפי נתונים ששיתף איתנו שמעון חולי, מנכ"ל חברת הניהול של המשרדים בב.ס.ר סיטי, כבר מאוכלסים כ-85 אלף מ"ר משרדים מתוך כ-150 אלף מ"ר בנויים. סך הכל מאוכלסות כ-400 יחידות משרד, נמצאים כיום במתחם המשרדים הענק, שבתפוסה מלאה אמור לאכלס לא פחות מ-15 אלף עובדים – סוג של "עיר קטנה", כמו שהיטיב לבטא נחשון קיויתי, בראיון שקיים עם פתח תקווה NEWS באוגוסט 2021 

בב.ס.ר סיטי יש ארבעה מגדלי ענק בני 30 קומות כל אחד. בבניין C (על ז'בוטינסקי פינת שחם) יש 115 יחידות משרד תפוסות, מתוכן 4 משרדים התופסים 4 קומות שלמות. בבניין I (על ז'בוטינסקי פינת רבין) יש 106 יחידות תפוסות, מתוכן 4 משרדים התופסים 4 קומות שלמות. בבניין T (רבין פינת תוצרת הארץ) יש 138 יחידות תפוסות, מתוכן 7 משרדים התופסים 7 קומות שלמות. בבניין Y, המאוכלס ביותר (תוצרת הארץ פינת שחם) יש כבר 150 יחידות משרד תפוסות, כש-8 מתוכן הן של 8 קומות שלמות.

נחשון קיויתי בסר סיטי פתח תקווה
נחשון קיויתי - בעלי ב.ס.ר

"עד 2025 - 85% תפוסה"

יש להעריך כי במתחם קיימים היום יותר מ-400 עסקים, כי למשרדים צריך להוסיף גם את העסקים המסחריים שלמרגלותיהם, השייכים למתחם עמי ב.ס.ר סיטי – כ-80 מסעדות וחנויות בתפוסה כמעט מלאה. לזה גם יש להוסיף עסקים הנמצאים במתחם השיתופי ROOMS של פתאל, שנמצא היום כמעט ב-100 אחוז תפוסה. בקרוב צפויים להיפתח בב.ס.ר סיטי עוד 1-2 משרדים שיתופיים נוספים. "אנו מעריכים שעד סוף השנה כבר נהיה עם 70% תפוסה של משרדים ועד סוף 2025 – נהיה עם 85% תפוסה", מציין חולי.

חשוב לציין כי למרות ש-40% משטח המשרדים עדיין לא מאוכלס, הנכסים כבר נמכרו לקבוצת רוכשים, עוד לפני שהבניינים הוקמו. בעלי המשרדים ידעו שיידרש זמן וסבלנות עד שישכירו או ימכרו את כל הנכסים המתחם, אבל הם ציפו לקצב מזורז יותר. מה שעיכב את הכניסה, היו מספר גורמים, ביניהם: הקורונה, שפרצה בערך עם תחילת הבנייה, המיתון במשק, העיכוב של כשנה בהשקת הרכבת הקלה, שתחנה שלה צמודה למתחם וכמובן – המלחמה שפרצה באוקטובר.

בסר סיטי פתח תקווה
מגדלי המשרדים של ב.ס.ר סיטי פתח תקווה והמתחם המסחרי עמי ב.ס.ר פתח תקווה

כבר היום: "בין 8000 ל-10,000 עובדים"

"ההערכה היא שכיום נמצאים במשרדים בין 8000 ל-10000 עובדים", אומר חולי. "אנחנו בב.ס.ר סיטי עושים את הכל כדי שהם יקבלו את התשתית שתיתן להם סביבת עבודה נוחה וטובה". האתגר של חולי והצוות שלו, לא קטן. מדובר באחד ממתחמי המשרדים הגדול בארץ, אם לא הגדול שבהם – כשהוא יהיה בתפוסה מלאה. זאת אופרציה לא פשוטה, גם במציאות בטחונית פשוטה יותר מהיום. 

"אנחנו תמיד שמנו דגש על הבטיחות והביטחון במתחם, אבל אחרי ה-7 באוקטובר ומאז פרוץ המלחמה –  הדגש כמובן חזק יותר", מציין חולי. "אנחנו מקפידים על כל כללי הבטיחות לפי ההנחיות שאנחנו מקלים מפיקוד העורף. בכל בניין יש שומר עד שהמבנים ננעלים ב-23:00 בלילה. יש מספר ממ"דים בכל קומה. סך הכל כ-240. יש במתחם גם מערכת כריזה פנימית, שפועלת בכל אזעקה ובכל מצב חירום".

הרכבת הקלה סמוך לב.ס.ר סיטי פתח תקווה
הרכבת הקלה סמוך לב.ס.ר סיטי פתח תקווה

בחניון התת קרקעי, שגם עליו דיווחנו לראשונה ביולי 2022, יש כ-2500 חניות השייכות למשרדים ועוד כ-650 חניות לאורחים ולמבקרים במסחר. אגב, למרות דרישה מצד העסקים המסחריים, אין בכוונת בעלי המתחם המסחרי (עמי ב.ס.ר סיטי) לאפשר חניה חינם, גם לא לזמן מוגבל של שעתיים (כמו שקורה בקניון הגדול, או ביכין סנטר), אלא אם כן, תקנו בלמעלה מ-100 ש"ח.

עוד ב-נדלן

פרויקט ענק: י.ח. דמרי בשותפות עם מגדל יבנו 339 דירות להשכרה בנוף ירקון (סירקין)

חברת הנדל"ן המוכרת, יחד עם חברת הביטוח והפיננסים, הלא-פחות מוכרת, חברו יחד לשותפות בפרויקט בשכונה החדשה, שצפויה להתחיל להתאכלס לקראת 2030. מדובר בפרויקט דירות חדשות מיוחד: כל הדירות יוגדרו כדירות להשכרה. שטח הפרויקט גם יכלול כ-2000 מ"ר של תעסוקה ומסחר. יגאל דמרי: "מאמינים בשוק השכירות ארוכה הטווח". ארז מגדלי: "שמחים על יציאה לדרך משותפת".

המשך קריאה »
דירות להשכרה בפתח תקווה

פתח תקווה מקום 3 בארץ בשיעור עליית מחירי השכירות: 4685 ש"ח ממוצע לדירה

הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה פרסמה היום נתונים לגבי עלויות דירות להשכרה בארץ, מהן עולה כי פתח תקוואים משלמים ב-5.8% יותר דמי שכירות, ביחס לרבעון המקביל בשנה שעברה, כששכר הדירה הממוצע, כמעט זהה לממוצע הארצי העומד כיום על 4,677 שקל בחודש. פתח תקווה נמצאת במקום השני אחרי כפר סבא (עלייה של 8.1%) וביחד עם ירושלים (גם כן עלייה של 5.8%). מה המומחים אומרים?

המשך קריאה »

בדרך לעוד פינוי-בינוי ענק? אב-גד מתכננת 480 דירות בוולפסון-סביון פתח תקווה

חברת הנדל"ן מדווחת כי היא כבר השיגה כ-80% מחתימות הדיירים הנדרשות לפרויקט התחדשות עירונית במבנים הישנים של דוד וולפסון 40 ו-42 וסביון 19 ו-21. כעת נודע שהיא מעוניינת לבקש להרחיב את הפרויקט לשישה מבנים נוספים ועוד 300 יחידות דיור ובכך להגדיל את הכנסותיה הצפויות בפרויקט לכמעט 800 מיליון ש"ח. "ממשיכים לבסס את מעמדנו כחברה מובילה בהתחדשות עירונית בפ"ת", מסרו.

המשך קריאה »
אילן שוורצזורגן וגבי כהן - קבוצת סופרין על רקע פתח תקווה

סופרין תרכוש 70% מפרויקט פינוי בינוי פרופסור שור-נפתלי פרץ במרכז פתח תקווה

חברת הנדל"ן והאחזקות, בשליטת ליאון וצחי סופרין, השלימה השבוע בהצלחה יתרה את השלב המוסדי של הנפקת אגרות חוב שקליות ובתוך כך הודיעה על מעורבותה בפרויקט התחדשות עירוני גדול במרכז העיר, סמוך להיכל התרבות. במסגרת הפרויקט ייהרסו 10 בניינים עם 68 יחידות דיור ובמקומם ייבנו 5 בניינים בני 10.5 קומות, עם 211 דירות חדשות וחניון תת קרקעי משותף של 3 קומות.

המשך קריאה »