מאיר ברוכין ביציאה מבית ספר יצחק שמיר פתח תקווה

מאיר ברוכין, המורה שפוטר מבי"ס יצחק שמיר פתח תקווה לאחר שביקר את צה"ל, יחזור ללמד

כמעט חצי שנה אחרי שגורש, בתקופה המתוחה של תחילת המלחמה, מבית הספר השש-שנתי בקללות ויריקות, המורה לאזרחות צפוי לשוב בשנת הלימודים הבאה. עיריית פתח תקווה נסוגה מהעירעור שהגישה לבית הדין לעבודה בגין ההחלטה לבטל את פיטוריו, גם בעקבות הערות השופטים על הליך פיטורין לא תקין וגם בעקבות הבטחתו של ברוכים לגלות בהמשך "יותר רגישות" בדבריו.

מאיר ברוכין, המורה שפוטר מבית ספר יצחק שמיר בפתח תקווה, יחזור בשנה הבאה ללמד – כך נקבע היום בבית המשפט. זה קורה בדיוק חמישה חודשים (19.1) אחרי שהוא יצא בצהרי יום שישי משערי בית הספר מלווה בגידופים על ידי הורים ותלמידים, כפי שנראה בסרטון שפרסמנו. המורה, שפוטר לאחר שהשמיע דברי ביקורת על צה"ל יחזור ללמד לאחר שהבטיח לגלות רגישות יתר בדיונים שהוא מקיים בכיתה בשיעורי האזרחות.

צפו בקללות שספג ברוכין בינואר השנה בבית ספר יצחק שמיר פתח תקווה


לפני חודשיים וחצי הורה בית הדין האזורי בתל אביב לעיריית פתח תקווה להשיב את ברוכין לעבודה, לאחר שטענת השופטים פוטר שלא כדין כשבועיים לאחר פרוץ המלחמה. בין היתר, דחה בית הדין בהחלטתו את הטענה כי "אירועי המלחמה שינו את גבולות חופש הביטוי" של מורים. בכיתה ובפוסטים שפירסם, נהג ברוכין למתוח ביקורת קשה על מדיניות הממשלה ומעשי צה"ל, בשטחים ובעזה.

בערעור לבית הדין הארצי לעבודה, טענה עיריית פתח תקווה כי אי אפשר שהתבטאויות מסוג אלו יישמעו מפי עובד חינוך. עוד טענה העירייה כי "לא ניתן להשלים עם התבטאויות שנתפסות כתמיכה בטרור והתנגדות לציונות", וכי החזרתו של ברוכין לעבודה "גרמה ותגרום לאנדרלמוסיה בקרב מורי בית הספר, הוריו ותלמידיו, ללא כל הצדקה".

בית ספר יצחק שמיר פתח תקווה

השופטים לא קיבלו את טענות עיריית פתח תקווה וכתבו בפסק הדין כי "הצענו לצדדים כי יסיימו את ההליך בדרכי שלום, וביקשנו מד"ר ברוכין שיצהיר כי יסכים לשיח בסגנון וברגישות שיתאים לשיח בכיתה". בתגובה, אמר ברוכין כי "בכל 35 שנות הקריירה שלי כמורה, הליבה של הקשר שלי עם התלמידים היא השיח איתם. ברגע שהשיח לא טוב, אני מרגיש שכאיש מקצוע נכשלתי. אני יכול להגיד שמכאן ואילך אקפיד על יותר רגישות. אם טעיתי בסגנון או לא הייתי מספיק רגיש, אני לוקח את זה על עצמי".

בדברים של ברוכין בבית המשפט אין כל התייחסות לדברים שכתב בפייסבוק, שהיו מרכיב מרכזי בטענות עיריית פתח תקווה נגדו. בעקבות דבריו ועל רקע הביקורת שמתחו השופטים על הליך הפיטורים, נאלצה עיריית פתח תקווה להסכים להמשיך את העסקתו בשנת הלימודים הבאה. "העירייה הסכימה להחזירו לעבודה, תוך שימת לב לעמידתו בהתחייבויותיו", כתבה.

עו"ד עמית גורביץ' שייצג את ברוכין אמר כי "פסק הדין הוא תמרור אזהרה לגל הפיטורים על רקע השקפה פוליטית". ברוכין הוסיף כי הוא "מקווה שפסק הדין יעביר מסר ברור למורים כי הם יכולים להתבטא בחופשיות וללא חשש". לדבריו, גם ראשי רשויות מקומיות "צריכים להבין שאין להם שום זכות לפטר מורים שמביעים את דעתם, גם אם זו אינה עולה בקנה אחד עם דעתם".

העירייה: ברוכין הודה שנכשל כאיש מקצוע

עיריית פתח תקווה בתגובה: "בבית הדין הארצי לעבודה התקבלה פשרה בעניין העסקתו של ד"ר ברוכין בתיכון יצחר שמיר, לאחר התבטאויות שלו נגד צה"ל ומדינת ישראל. לבקשת בית הדין ד"ר ברוכין קיבל אחריות על אופי האמירות שלו והודה "אני מרגיש שכאיש מקצוע נכשלתי". ד"ר ברוכין התחייב להקפיד על רגישות בהתבטאויות בעתיד. לאור קבלת האחריות וההתנצלות של ד"ר ברוכין ולאור ההבהרה של בית הדין הארצי שהליך הפיטורין היה צריך להיות בבית הדין למשמעת, הסכימה העירייה להחזירו לעבודה תוך שימת לב לעמידתו בהתחייבויותיו". 

עוד ב-פתח תקווה במלחמה

מפגינים בצומת העיפרון. מפגינים ברחבת העירייה

מחאה והזדהות בפ"ת: הפגנה בצומת העיפרון, עצרת בעירייה – למען החטופים (וידאו)

בניגוד לערים אחרות, אצלנו לא הייתה שביתה מוכרזת של הרשות המקומית, אך התמיכה בחטופים, ביניהם ענבר הימן ז"ל, עידן שתיוי ודניאלה גלבוע הפתח תקוואים – הורגשה ברחבי העיר. מטה המחאה של פתח תקווה אירגן כ-100 מפגינים שחסמו את הצומת למשך כשעתיים בבוקר. מנגד, עיריית פתח תקווה ארגנה בבוקר עצרת תמיכה במשפחות החטופים והתייחדות עם הנופלים – אליה הגיעו כמה עשרות.

המשך קריאה »
עיריית פתח תקווה עצרת חטופים

נותנים חיזוק: העירייה תקיים מחר בבוקר (2.9, 9:00) עצרת הזדהות עם משפחות החטופים

עיריית פתח תקווה מצטרפת לעליית המדרגה במאבק למען החזרת החטופים, זאת בעקבות ההודעה הבוקר על הירצחם של שישה מהם, שנחטפו בחיים ושהו יותר מ-330 יום בשבי. יוזמות דומות יתקיימו בערים נוספות, בהתאם להחלטת המרכז לשלטון המקומי. העירייה מזמינה את הציבור הרחב להשתתף בעצרת שתתקיים ברחבת החניון ברחוב חיים עוזר 32.

המשך קריאה »

עוד חלל בעיר: סמ"ר אלקנה נבון מפתח תקווה נהרג בהיתקלות עם מחבלים בג'נין

נבון, בן 20 במותו, היה מפקד כיתה בגדוד 906 בבית ספר לחי"ר. הכוח עליו פיקד הותקל שעה 6:00 בבוקר, בשני פעילי חמאס בולטים בגזרה, שהיו אחראים לפיגועי מטענים וירי באזור. בהיתקלות מטווח קצר חוסלו שני המחבלים, אך הם הצליחו לפגוע בו באופן אנוש ובהמשך מת מפצעיו. הכוח מביסל"ח בא לתגבר את גזרת השומרון למשך שבועיים,

המשך קריאה »