עין גנים - פינוי-בינוי בסכנה?

פינוי בינוי במרכז ומזרח פתח תקווה בסכנה? מאות דיירים מעכבים חתימות לפרויקטים ענקיים

תנופת ההתחדשות העירונית עלולה לקבל מקל בגלגלים, עקב חשש שחלק מהקרקעות המיודעות למוגרים יופקעו לטובת בניית תחנות המטרו M2, שצפויות להתחיל בשנים הקרובות ולהסתיים בעוד כעשור, עולה מפנייה דחופה שהוגשה לאחרונה, על ידי עורכי הדין המייצגים את הדיירים, לרשות הממשלתית להתחדשות עירונית. לפי התכנון, חמישה מתחמים אמורים לקום, לפי תכנית המתאר של 2040.

לפי דיווח, שהתפרסם היום ב-YNET, מאות דיירים בפתח תקווה מעכבים חתימות של פרויקטים פינוי-בינוי ענקיים, שצפויים להיבנות ברחובות דוד וולפסון, עין גנים, אלתרמן, לאה גולדברג וליויק בעיר, הנמצאים לאורך קו המטרו M2, שאושר על ידי הממשלה בתחילת חודש מאי. לפי עורכי הדין של הדיירים, הם חוששים לעתיד הפרויקטים, בעקבות הודעות ההפקעה ששלחה לאחרונה נת"ע על חלק מתוואי המטרו בגוש דן.

שטחי הפינוי-בינוי שנושקים לתחנות המטרו M2 בפתח תקווה

200 דונם עם 500 דירות

החשש מתמקד בשני פרויקטים פינוי-בינוי מרכזיים, הממוקמים סביב תחנות המטרו העתידיות בפתח תקווה – "מטרו מרכז" ו"מטרו סירקין". לפי הדיווח, כל מתחם מתוכנן להשתרע על שטח של כ-200 דונם ולכלול אלפי יחידות דיור חדשות, זאת לצד שטחי מסחר, תעסוקה וציבור. לפי התכנון, ייהרסו במתחמים כ-500 דירות ישנות לטובת בנייה חדשה, כש-80 דירות מתוכן ממוקמות במגרשים הצפויים להפקעה.

כרגע, שתי התוכניות נמצאות בהליכי תכנון תב"ע בוועדה הארצית לתכנון ולבנייה של מתחמים מועדפים לדיור ומקודמות על ידי עיריית פתח תקווה, מנהלת ההתחדשות העירונית כרמים והרשות הממשלתית להתחדשות עירונית. בסך הכול מתוכננים 5 מתחמי פינוי בינוי לאורך תחנות המטרו והרכבת הקלה בעיר, במסגרת תוכנית המתאר העירונית של פתח תקווה 2040.

מטרו M2 פתח תקווה
כאן, במרכז העיר ליד העירייה - תוקם תחנת המטרו הענקית M2 מרכז פתחקתווה

"דואגים שיישארו ללא קורת גג"

"במצב מתוקן אמור היה להתקיים שיתוף של בעלי הזכויות בהשפעת פרויקט המטרו על הנכסים שלהם ועל אפשרות ההתחדשות במגרשים האמורים", כך כתב עורך הדין טל גרשטיין המייצג את הדיירים. "לדאבוננו, אין זה המצב, ומרשינו דואגים כי יישארו בסופו של דבר ללא קורת גג". לדברי הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית, כפי שנמסר ל-YNET, המטרו דווקא צפויים לעודד את ההתחדשות העירונית באותם איזורים.

"ייקבעו זכויות בנייה משמעותיות, בעיקר סביב התחנות עצמן", הם מסרו. "במקרה המדובר בפתח תקווה, הרחובות כלולים בשתי תוכניות שונות – תחנת פתח תקווה מזרח (סירקין) ותחנת העירייה (מטרו מרכז פ"ת). הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית מכינה בימים אלה תוכניות פינוי ובינוי סביב התחנות ומקדמת אותן בוותמ"ל – כך שבעלי הדירות יוכלו ליהנות מקידום סטטוטורי מהיר של הפרויקט".

מתחם פינוי בינוי בסירקין פתח תקווה
מתחם פינוי בינוי בסירקין פתח תקווה

עוד ב-נדלן

פרויקט ענק: י.ח. דמרי בשותפות עם מגדל יבנו 339 דירות להשכרה בנוף ירקון (סירקין)

חברת הנדל"ן המוכרת, יחד עם חברת הביטוח והפיננסים, הלא-פחות מוכרת, חברו יחד לשותפות בפרויקט בשכונה החדשה, שצפויה להתחיל להתאכלס לקראת 2030. מדובר בפרויקט דירות חדשות מיוחד: כל הדירות יוגדרו כדירות להשכרה. שטח הפרויקט גם יכלול כ-2000 מ"ר של תעסוקה ומסחר. יגאל דמרי: "מאמינים בשוק השכירות ארוכה הטווח". ארז מגדלי: "שמחים על יציאה לדרך משותפת".

המשך קריאה »
דירות להשכרה בפתח תקווה

פתח תקווה מקום 3 בארץ בשיעור עליית מחירי השכירות: 4685 ש"ח ממוצע לדירה

הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה פרסמה היום נתונים לגבי עלויות דירות להשכרה בארץ, מהן עולה כי פתח תקוואים משלמים ב-5.8% יותר דמי שכירות, ביחס לרבעון המקביל בשנה שעברה, כששכר הדירה הממוצע, כמעט זהה לממוצע הארצי העומד כיום על 4,677 שקל בחודש. פתח תקווה נמצאת במקום השני אחרי כפר סבא (עלייה של 8.1%) וביחד עם ירושלים (גם כן עלייה של 5.8%). מה המומחים אומרים?

המשך קריאה »

בדרך לעוד פינוי-בינוי ענק? אב-גד מתכננת 480 דירות בוולפסון-סביון פתח תקווה

חברת הנדל"ן מדווחת כי היא כבר השיגה כ-80% מחתימות הדיירים הנדרשות לפרויקט התחדשות עירונית במבנים הישנים של דוד וולפסון 40 ו-42 וסביון 19 ו-21. כעת נודע שהיא מעוניינת לבקש להרחיב את הפרויקט לשישה מבנים נוספים ועוד 300 יחידות דיור ובכך להגדיל את הכנסותיה הצפויות בפרויקט לכמעט 800 מיליון ש"ח. "ממשיכים לבסס את מעמדנו כחברה מובילה בהתחדשות עירונית בפ"ת", מסרו.

המשך קריאה »
אילן שוורצזורגן וגבי כהן - קבוצת סופרין על רקע פתח תקווה

סופרין תרכוש 70% מפרויקט פינוי בינוי פרופסור שור-נפתלי פרץ במרכז פתח תקווה

חברת הנדל"ן והאחזקות, בשליטת ליאון וצחי סופרין, השלימה השבוע בהצלחה יתרה את השלב המוסדי של הנפקת אגרות חוב שקליות ובתוך כך הודיעה על מעורבותה בפרויקט התחדשות עירוני גדול במרכז העיר, סמוך להיכל התרבות. במסגרת הפרויקט ייהרסו 10 בניינים עם 68 יחידות דיור ובמקומם ייבנו 5 בניינים בני 10.5 קומות, עם 211 דירות חדשות וחניון תת קרקעי משותף של 3 קומות.

המשך קריאה »