מזעזעים את הקבינט: התפרסם סרטון החטיפה של דניאלה גלבוע מפתח תקווה וחברותיה לבסיס

גלבוע הפתח תקוואית, יחד עם עוד ארבע מחברותיה לבסיס – לירי אלבג, אגם ברגר, קרינה ארייב ונעמה לוי – נחטפו ב-7 באוקטובר מנחל עוז לרצועת עזה. הסרטון נמצא אצל המשפחות כבר זמה מה, אך רק עכשיו הם החליטו לאשר את הפרסום (הלא מצונזר), על מנת לזעזע את העולם ובעיקר להפעיל לחץ על הממשלה לקדם עסקת חטופים. אורלי, אמה של דניאלה: "בסרט הכי נורא לא חשבתי שאראה בעתה כזאת בעיניים שלה".

דניאלה גלבוע משכונת כפר גנים בפתח תקווה היא אחת מ-124 חטופים וחטופות הנמצאים ברצועת עזה כבר שבעה וחצי חודשים. במשך כל אותם ימים האמא אורלי גלבוע, החברים והמשפחה, פועלים ימים כלילות, לעשות כל מה שביכולתם ללחוץ על מקבלי ההחלטות להוביל עסקה שתשיב את דניאלה ואת שאר החטופים הביתה. אלא שכל פעם שיש שביב תקווה, יש אחריה תחושה שהולכים אחורה. פרסום הסרטון הקשה הוא צעד שנועד לטלטל את אותם מקבלי החלטות.

הסרטון (אזהרת צפיה)

צפו בדברי אורלי גלבוע, אמה של דניאלה, לאחר פגישתה עם שרה נתניהו (מתוך טיקטוק פתח תקווה NEWS - צילום: חדשות 13)

@ptnews.tiktok צפו: אורלי גלבוע מפתח תקווה בפנייה נרגשת לשרה נתניהו להשבת דניאלה מעזה @petachtikva_city @bringtheabducteeshomenow @bringthembacknow @keshet.12 @n12news ♬ סאונד מקורי - פתח תקווה NEWS

לפני כחודשיים (מרץ 2024), התפרסם סרטון טרור פסיכולוגי של החמאס בו נראית דניאלה מדברת בתקיפות למצלמה על רצונה להשתחרר מהשבי. לאחר מכן פורסמה ב"דיילי מירור" הבריטי תמונת סטילס קשה, בה החיילות נראות מדממות ומבועתות נשענות על קיר. בהמשך שוחרר עוד קטע סרטון של 2-3 שניות בו נראית דניאלה בוכה ונשענת על הקיר עם חברותיה. היום צפוי להתפרסם סרטון נרחב מהאירוע באורך 3:15 דקות, שגם הוא מצונזר – באירוע שנמשך כשעתיים.

תמונתה של דניאלה גלבוע על גזיר העיתון של הדיילי מייל שהתפרסם היום

הסרטון מצולם לאחר שמוצב נחל עוז כבר נכבש על ידי עשרות מבחלי חמאס. 15 תצפיתניות שהיו במוצב, נרצחו ו-7 נחטפו. אחת מהחטופות, אורי מגידיש, שוחררה מעזה במבצע חילוץ כבר בתחילת המלחמה. חטופה אחרת, נועה מרציאנו, נרצחה בעזה וגופתה חולצה לישראל. חמש האחרות – דניאלה, לירי אלבג, אגם ברגר, קרינה ארייב ונעמה לוי (שנראתה בסרטון מובלת בג'יפ לעזה) – עדיין נמצאות בשבי בעזה.

"אני לא יכולה לתאר מה אני רואה בעיניים של דניאלה, אלה מראות שקשה להסביר. בחלומות הכי גרועים שלי, בסרט ההוליוודי הכי גדול ונורא לא חשבתי שאראה בעתה כזאת בעיניים שלה. הבת שלי גם פצועה, אנחנו לא יודעים אם זה ירי או רימון ורסיסים", אמרה אורלי לתקשורת.

אורלי גלבוע רמי גרינברג בטקס לו יהי למען החזרת דניאלה גלבוע
אורלי גלבוע רמי גרינברג בטקס לו יהי למען החזרת דניאלה גלבוע
@ptnews.tiktok צפו בטקס שירת לו יהיה למען דניאלה גלבוע בבית ספר נתן יונתן פתח תקווה @petachtikva_city @idan2000pt @appleuser883239 @golda_pt @landverom @popolo_em_hamoshavot @dpemash @golda_em @i_am_doshik1 ♬ סאונד מקורי - פתח תקווה NEWS

עוד ב-פתח תקווה במלחמה

מפגינים בצומת העיפרון. מפגינים ברחבת העירייה

מחאה והזדהות בפ"ת: הפגנה בצומת העיפרון, עצרת בעירייה – למען החטופים (וידאו)

בניגוד לערים אחרות, אצלנו לא הייתה שביתה מוכרזת של הרשות המקומית, אך התמיכה בחטופים, ביניהם ענבר הימן ז"ל, עידן שתיוי ודניאלה גלבוע הפתח תקוואים – הורגשה ברחבי העיר. מטה המחאה של פתח תקווה אירגן כ-100 מפגינים שחסמו את הצומת למשך כשעתיים בבוקר. מנגד, עיריית פתח תקווה ארגנה בבוקר עצרת תמיכה במשפחות החטופים והתייחדות עם הנופלים – אליה הגיעו כמה עשרות.

המשך קריאה »
עיריית פתח תקווה עצרת חטופים

נותנים חיזוק: העירייה תקיים מחר בבוקר (2.9, 9:00) עצרת הזדהות עם משפחות החטופים

עיריית פתח תקווה מצטרפת לעליית המדרגה במאבק למען החזרת החטופים, זאת בעקבות ההודעה הבוקר על הירצחם של שישה מהם, שנחטפו בחיים ושהו יותר מ-330 יום בשבי. יוזמות דומות יתקיימו בערים נוספות, בהתאם להחלטת המרכז לשלטון המקומי. העירייה מזמינה את הציבור הרחב להשתתף בעצרת שתתקיים ברחבת החניון ברחוב חיים עוזר 32.

המשך קריאה »

עוד חלל בעיר: סמ"ר אלקנה נבון מפתח תקווה נהרג בהיתקלות עם מחבלים בג'נין

נבון, בן 20 במותו, היה מפקד כיתה בגדוד 906 בבית ספר לחי"ר. הכוח עליו פיקד הותקל שעה 6:00 בבוקר, בשני פעילי חמאס בולטים בגזרה, שהיו אחראים לפיגועי מטענים וירי באזור. בהיתקלות מטווח קצר חוסלו שני המחבלים, אך הם הצליחו לפגוע בו באופן אנוש ובהמשך מת מפצעיו. הכוח מביסל"ח בא לתגבר את גזרת השומרון למשך שבועיים,

המשך קריאה »