ניר לוין חוזר להפועל פתח תקווה

צפו בשערי העבר: ניר לוין סוגר מעגל לאחר שמונה אתמול למנהל המקצועי של הפועל פ"ת

יומיים אחרי התפטרותו של המנכ"ל אבי יחיאל, הודיע אתמול (שישי, 17.5) המועדון על מינויו של חלוץ העבר האגדי של הקבוצה בשנות ה-90', לעמוד בראש הצוות המקצועי של הפועל, שירדה לליגה הלאומית. חרושת השמועות בדבר מינויו החלה כבר בתחילת החודש, כשהיה ברור שגורלה של הקבוצה נחרץ. "תפקיד מאוד משמעותי של התוויית הדרך המקצועית של המועדון, גם בבוגרים וגם בקבוצת הנוער", אמר.

לוין שיחק שנים רבות במדים הכחולים לבנים של הפועל פתח תקוה וכעת הוא סוגר מעגל, עם חוזה לשנתיים הקרובות, כשהמטרה היא ברורה: עליית ליגה מהירה – ואחרי זה תקיעת יותר בליגת העל וחזרה לימים המאושרים מלפני 30 שנה, כשהפועל פתח תקווה הייתה חלק בלתי נפרד מצמרת הכדורגל הישראלי. עכשיו לוין סוגר מעגל והאוהדים מקווים שהוא האדם הנכון שיעזור להפועל לחזור למה שהיא הייתה.

צפו בדברי ניר לוין אתמול (באדיבות דוברות הפועל פתח תקווה)

9 עונות, 225 משחקים, 121 שערים כשחקן. 4 קדנציות כמאמן

לוין שיחק תשע עונות בהפועל בין 1984 ל-1993 (עם הפסקה של עונה בגנט בלגיה) , בהן כבש 121 שערים ב-225 הופעות. לוין זכה בתואר האחרון של המועדון – גביע המדינה בעונת 91/92 – כן, כבר חלפו 32 שנה מאז – בתקופה שרוב סגל הקבוצה הנוכחית עדיין לא נולד. לאחר פרישתו ב-1995, הוא מיד החל בקריירת אימון, שכללה ארבע קדנציות בהפועל בעונות: 96-98, 99-00, 02 וב-2005.

למרות שהוא לא בקשר מקצועי עם המועדון כמעט מזה שני עשורים – תמיד יש בקרב האוהדים דיבורים על ניר לוין. עוד לפני שנקבעה ירידת הקבוצה ליגה, עלו קולות בקרב האוהדים ברשתות החברתיות – וגם ביציע – למנות את לוין לתפקיד בקבוצה – ואתמול הם שמחו לשמוע שה קורה. לוין גם אימן במכבי תל אביב, הפועל חיפה, הפועל באר שבע, הפועל תל אביב ותפקידו האחרון היה המנהל הטכני של הנבחרות הצעירות.

ניר לוין כובש מול הפול פיינרוד ב-1992

"הפועל הייתה המקפצה שלי כשחקן"

"זו התרגשות גדולה עבורי", אמר לוין בוידאו שפרסמה דוברות הקבוצה. "הפועל פתח-תקוה בשבילי היא בית, לא עוד מועדון. תמיד הרגשתי הכי נוח והכי טוב בהפועל פתח תקוה. אין ספק שמדובר באתגר, יש כאן הרבה עבודה מבחינת בניית המערכת, מאמן, שחקנים וצוות מקצועי, כדי שנגיע לפתיחת האימונים עם קבוצה מאורגנת ומסודרת ונצעיד את המועדון לעתיד טוב ומוצלח".

מה הפועל פתח תקווה עבורך?

"זה התחיל ב-1984 כשהגעתי לכאן בפעם הראשונה, את רוב הקריירה שלי עשיתי בהפועל פתח תקווה כשחקן, כולל השנים הכי יפות עם הישגים לא מבוטלים כמו הגביע שזכינו והמאבקים הזכורים על האליפות נגד מכבי חיפה.

למעשה זו הייתה המקפצה הכי גדולה שלי כשחקן, ובאמת הרגשתי הכי נוח והכי טוב בהפועל פתח תקווה. זו פעם ראשונה שאני עושה את התפקיד הזה וגם מבחינת המועדון פעם ראשונה שיש מישהו בתפקיד הזה, אז הדברים יהיו תוך כדי תנועה, אבל אין ספק שזה אתגר לבנות משהו עם המועדון ולצאת לדרך הזאת".

ניר לוין כובש נגד מכבי נתניה 90/91

ניר לוין כובש מול מכבי תל אביב - 88/89

ניר לוין כובש צמד מול מכבי תל אביב (90/91)

עוד ב-ספורט

כ-9500 צופים ראו את מכבי ת"א מביסה את מכבי פ"ת, שהפסידה בפעם השנייה ברציפות

יתרון ענק ביציעים, יתרון ענק על הדשא: האלופה לא התקשתה מול סגל חלש של דן רומן והשיגה 3:0 קליל, שהותיר את הפתח תקוואים עם הרבה מחשבות מדאיגות להמשך העונה. יותר מ-8000 אוהדים צהובים צבעו את היציעם של אצטדיון "שלמה ביטוח", מול כ-1000 מארחים כחולים. במכבי פתח תקווה מכרו כרטיסים רק לאוהדים עם מספר טלפון המעיד על "הסטוריית רכישה".

המשך קריאה »

מכבי פתח תקווה תארח מחר את מכבי ת"א, שצפויה להגיע עם לפחות 8000 אוהדים

חגיגת כדורגל מצפה לעיר מחר (1.9, 20:15), כשהמון של קהל צהוב, לצפוי לכבוש את אצטדיון "שלמה ביטוח". הכרטיסים לשערים 10-14 נחטפו מזמן על ידי אוהדי האלופה וההערכה היא כי גם 5 ו-6 יתמלאו על ידי הצהובים. הפתח תקוואים, שמגיעים למשחק אחרי הפסד לסכנין וחילופי תפקידים בהנהלה, חוששים ממיעוט של אוהדים שיתמכו בקבוצה. בהפועל פ"ת חזרו מרוצים מתיקו 2:2 בבלומפילד מול הפועל ת"א.

המשך קריאה »
הפועל מבנה פתח תקווה נשים

מהיום: קבוצת "מבנה" תשמש ספונסרית גם של קבוצת הנשים של הפועל פתח תקווה

מועדון הכדורגל הפתח תקוואי דיווח היום על מהלך, שהיה כבר מתבקש מזמן, לקחת תחת חסותו גם את קבוצת הנשים, שעד היום נקראה "הפועל עירוני פתח תקווה". החל מעונת המשחקים 24/25 קבוצת הנשים תיקרא "הפועל 'מבנה' פתח תקווה", בדיוק כמו הגברים והלוגו של חברת הנדל"ן יעטר את מדיהן של השחקניות. "החיבור בין שני המועדונים תחת אגודה אחת הוא טבעי", מסר מנהל המועדון, טים פלוטקין.

המשך קריאה »
אוהדי מכבי והפועל פתח תקווה

מכבי והפועל פתח תקווה פותחות את עונת 24/25: ישחקו שוב יחד בעונה הבאה?

הערב (19:00) תפתח מכבי פתח תקווה את העונה בליגת העל, כשתשחק בעכו מול בני סכנין (שידור ישיר ב-5 פלוס). זוכת הגביע מגיעה למשחק אחרי תצוגות רעות באירופה (בהן הפסידה ארבע פעמים בלי לכבוש שער) ואחרי התבוסה הביתית 1:4 ביום שני בגביע הטוטו לבית"ר י-ם. הפועל פתח תקווה, היורדת הטריה, תארח באצטדיון "שלמה ביטוח" ביום שני (19:00) את הפועל אום אל פאחם. כמה מנויים מכרה כל קבוצה?

המשך קריאה »