לנוסעים ברח' בזל פתח תקווה (ויש אלפים כאלה ביום), יש לא מעט זמן במהלך הפקק להסתכל ימינה (או שמאלה) ולראות שני הפרויקטים הענקיים של מסחר ותעסוקה, שנולדים בצידי הדרך. לצד התרוממות הרוח נוכח הפרויקטים החדשים, שמייצגים ביטוי נוסף להתפתחות העסקית של פתח תקווה, עולה החשש, איך הם ישפיעו על הצפיפות של הרחוב העמוס והצר.
לפני כחודשיים כתבנו על "פארק גיסין" של חברת ישרס, פרויקט שכבר נמצא בשלב יחסית מתקדם, לאחר בנייתן של 6 קומות בשני בנייני המשרדים, שאמורים לקום בו. תחילת האכלוס שם אמורה להיות עוד כ-8 חודשים (יוני 2022). הפרויקט ה"צעיר" יותר הוא זה של קבוצת סופרין (בשיתוף קבוצת וייס), שממותג בשם דומה – "בזל פארק".
צפו: מה קורה בפרויקט בזל פארק
לדברי יזמי הפרויקט, צפי האכלוס הוא ספטמבר 2024, אז כבר אמורים לפעול ה"קו האדום" ואולי גם ה"קו הצהוב", של הרכבת הקלה, שתעצור בתחנת "בילינסון", מרחק הליכה יחסית קטן (תלוי למי…) מהפרויקט. לפי החישוב שלנו, כחצי קילומטר.
בקבוצת סופרין מוסיפים כי אחד היתרונות של פרויקט בזל פארק, הוא הקרבה המשמעותית לשכונות המגורים נוה גן ואם המושבות בה ממוקמת אוכולסייה המאופיינת בעבודה בהייטק ובשוק החופשי.
פסולת ומכשולים
מביקור שלנו במקום עולה כי העבודות עדיין בשלב התחלתי. השלד עוד לא התחיל להיבנות וכרגע עוסקים בעיקר בחפירות ודיפון של החניון התת קרקעי הענק שיוקם מתחת למגדל. הפרויקט מתחבר לעבודות שנעשות להרחבת הפארק הגדול ומעניין איך השניים ישתלבו בעתיד.
יש לציין כי הפרויקט מגודר כראוי, אך מטבע הדברים הוא גורם שמקשה על תנועת הולכי הרגל על המדרכה. לעיתים, חלק מהפסולת הרבה, שנוצרת מהעבודות של הפרויקט, זולגת לרחוב. המשאיות וכלי העבודה שנכנסים ויוצאים מהשטח, כמובן לא מיטיבים עם עומס התנועה ברח' הצפוף ממילא.
אם יש משהו שיכול לתת פתח של תקווה לתנועה באיזור, חוץ מפתיחת הרכבת הקלה, הוא הכביש החדש שאמור לחבר בין רח' הרב משה מלכה לרח' בזל. עד כמה זה יעזור? ימים יגידו.