ארגון צרכני התחבורה הציבורית בישראל, פרסם אתמול את הדו"ח השנתי שלו, שממנו עולה כי בעיר נסללו בין 2018 ל-2023 מסלולי נת"צ באורך של 6.1 ק״מ, לעומת 1.2 ק"מ שנסללו בשנים קודמות. חלק גדול מהמספר הזה שייך לנת"צ הארוך בדרך רבין. בנוסף, פתח תקווה דורגה במקום השני בתיכנון נתיבים לתחבורה ציבורית ונמנית על הערים המובילות בקידום תשתיות לתחבורה מקיימת ושבילי אופניים.
לא בטוח שכל כך מרגישים את זה בכמות הפקקים ולא בטוח שאתם מגיעים יותר מהר בבוקר לעבודה או ללימודים – אבל לפחות לפי הנתונים, פתח תקווה עושה פעולות, שמטרתן להפחית את העומס בכבישים. העירייה דיווחה על נתוני הדו"ח, שמבחינתה מעידים על פעולותיה לטובת מתן עדיפות לתחבורה ציבורית ולשחרר את הפקקים, שפוגעים בזמן שלנו, בכלכלה ובאיכות הסביבה.
"יחד עם משרד התחבורה וחברות הביצוע, חוץ מסלילת הנת"צים, קידמנו בשנים האחרונות גם פיתוח מסופי תחבורה ציבורית, תכנון מערך קווים יעיל ונגיש והוספת קישוריות למוקדים חדשים, ביצוע הסדרי תנועה לטובת בטיחות משתמשי הדרך, קידום גשרי הולכי רגל ושבילי אופניים", מוסרים בעיריית פתח תקווה ומציינים גם את הקמת חניון הלילה של אוטובוסים, שיאפשר לקדם את ביצוע התחנה המרכזית החדשה.
"אנחנו פועלים ביתר שאת יחד עם הגורמים הרלוונטיים במשרד התחבורה, כדי לקדם תחבורה ציבורית יעילה ונגישה", מסר ראש העיר, רמי גרינברג. "הדבר בא לידי ביטוי בעשרות פרוייקטים משמעותיים שקודמו בעיר. אנו מקדמים עשרות קילומטרים של שבילי אופניים ותשתיות תחבורה שיאפשרו רישות מיטבי לכל מרחב גוש דן".
דוד קמחי, הממונה על התחבורה הציבורית בעיריית פתח תקווה הוסיף: "יש לציין שבעיר החלה לפעול הרכבת הקלה, שגם לה נותנים העדפה. בפתח תקווה היא זוכה למסילה לאורך אורלוב-ז'בוטינסקי וגם למסילה לכיוון רכבת קרית אריה. זו גם בשורה אדירה לרשת התחבורה הציבורית בעיר".