HOGI ONE ששון חוגי פתח תקווה

בצל המלחמה: הבחירות המקומיות בפתח תקווה ובכל הארץ יידחו לפחות בשלושה חודשים

לאחר שביום רביעי שעבר הגיש משרד הפנים בקשה לדחות את הבחירות, שאמורות היו להתקיים בעוד שבועיים ויומיים (31.10), אושרה ההחלטה היום בממשלה והן יידחו לפחות לסוף ינואר 2024. הסיבה היא חוסר הוודאות, בעקבות הלחימה, שמשפיעה על כל התחומים – הן במישור הארצי והן במישור המוניציפלי. הפעם האחרונה שנדחו הבחירות לרשויות המקומיות הייתה ב-1982, בעקבות מלחמת לבנון הראשונה.

במשך מספר חודשים סיקרנו כאן את הקמפיינים של המועמדים לבחירות לראשות העיר ולנציגות המועצה, שהעלו הילוך בשבוע הראשון של אוקטובר לקראת הישורת האחרונה – אלא שהכל נעצר ב-7 באוקטובר, עם מתקפת הפתע של החמאס. שלטי הבחירות עדיין מתנוססים ברחבי העיר, אך כרגע הכל נעצר ומוקפא, לפחות עד שתירגע הלחימה ושתהיה החלטה סופית לגבי מועד הבחירות החדש.

עם תחילת הלחימה, החלו לדון במשרד הפנים בדחייה של הבחירות. הדחייה היא כמובן מהלך מתבקש – לא רק בגלל חוסר הוודאות. המשק לא ערוך לקיים את הבחירות מבחינה נפשי, טכנית ותפעולית. לדוגמא, שר הפנים, משה ארבל (שהחליף את אריה דרעי בתפקיד), מתפקד גם כשר הבריאות ובימים האחרונים, מן הסתם, הוא פועל בעיקר בביתי החולים ובעזרה לצוותים הרפואיים.

בתזכיר החוק הקצר, שהפיץ המשרד, צוין כי "על רקע מצב המלחמה בו מצויה מדינת ישראל, והקשיים בקיום מערכת בחירות במהלך התקופה האמורה, מוצע לדחות את מועד הבחירות בכשלושה חודשים". זוהי הפעם הראשונה שדוחים את הבחירות לרשויות מקומיות, מאז 1982, אז דחתה הכנסת את הבחירות לאוקטובר 1983, בשל מלחמת לבנון הראשונה.


מעבר לדחיית הבחירות, גם החלטות מוניציפליות שוטפות, של הוועדות השונות, כמו באישור ובמתן היתרי בנייה, צפויות להידחות. על זה יש להוסיף את הוראתו של ראש העיר רמי גרינברג להקפיא את העבודות באתרי הבנייה השונים – מה שצפוי להשפיע על פיתוח תשתיות והמשך בניית פרויקטים למגורים ומסחר לתקופה ארוכה.

מכיוון שמדובר במצב כמעט תקדימי, עדיין לא ידוע אם יתאפשר שינוי של בהרכב המועמדים לראשות העיר והמועצה – היות והרשימות כבר נסגרו לפני חודש. לפי גורמים המעורבים במערכת הבחירות עמם שוחחנו, ההערכה היא שהרשימות יישארו כמו שהן והקמפיינים ימשיכו באותה מתכונת כאשר תסתיים הלחימה.

עוד ב-פתח תקווה במלחמה

מפגינים בצומת העיפרון. מפגינים ברחבת העירייה

מחאה והזדהות בפ"ת: הפגנה בצומת העיפרון, עצרת בעירייה – למען החטופים (וידאו)

בניגוד לערים אחרות, אצלנו לא הייתה שביתה מוכרזת של הרשות המקומית, אך התמיכה בחטופים, ביניהם ענבר הימן ז"ל, עידן שתיוי ודניאלה גלבוע הפתח תקוואים – הורגשה ברחבי העיר. מטה המחאה של פתח תקווה אירגן כ-100 מפגינים שחסמו את הצומת למשך כשעתיים בבוקר. מנגד, עיריית פתח תקווה ארגנה בבוקר עצרת תמיכה במשפחות החטופים והתייחדות עם הנופלים – אליה הגיעו כמה עשרות.

המשך קריאה »
עיריית פתח תקווה עצרת חטופים

נותנים חיזוק: העירייה תקיים מחר בבוקר (2.9, 9:00) עצרת הזדהות עם משפחות החטופים

עיריית פתח תקווה מצטרפת לעליית המדרגה במאבק למען החזרת החטופים, זאת בעקבות ההודעה הבוקר על הירצחם של שישה מהם, שנחטפו בחיים ושהו יותר מ-330 יום בשבי. יוזמות דומות יתקיימו בערים נוספות, בהתאם להחלטת המרכז לשלטון המקומי. העירייה מזמינה את הציבור הרחב להשתתף בעצרת שתתקיים ברחבת החניון ברחוב חיים עוזר 32.

המשך קריאה »

עוד חלל בעיר: סמ"ר אלקנה נבון מפתח תקווה נהרג בהיתקלות עם מחבלים בג'נין

נבון, בן 20 במותו, היה מפקד כיתה בגדוד 906 בבית ספר לחי"ר. הכוח עליו פיקד הותקל שעה 6:00 בבוקר, בשני פעילי חמאס בולטים בגזרה, שהיו אחראים לפיגועי מטענים וירי באזור. בהיתקלות מטווח קצר חוסלו שני המחבלים, אך הם הצליחו לפגוע בו באופן אנוש ובהמשך מת מפצעיו. הכוח מביסל"ח בא לתגבר את גזרת השומרון למשך שבועיים,

המשך קריאה »