העירייה דיווחה כי הלוגו הישן הוותיק עם שלושת העיגולים בצבעי חום, כתום וירוק, שסימלו את האדמה, התפוזים והצמיחה – שאפיינה את העיר בשנותיה המוקדמות – יחליף לוגו מודרני, שישדר חדשנות של עיר עם מערכת תחבורה מתקדמת ואזורי מסחר, תעשייה והייטק מהגדולים בארץ. ראש העיר, גרינברג: "הלוגו מבטא את התפתחות העיר המואצת והתחושה שיש צורך לחזק את תחושת הלכידות של התושבים".
ברחבי העיר פרוסים עשרות רבות של שלטים בהם מתנוסס הלוגו של עיריית פתח תקווה ועוד מקומות רבים בהם הוא מופיע בפלטפורמות ובאתרי הדיגיטל השונים. כעת, לפי הדיווח, בשלטים החדשים יוטמע הלוגו החדש, שעוצב על ידי משרד העיצוב ASWEDesign, אליו יתלווה הסלוגן: פתח תקווה – ממושבה למטרופולין".
לפי הדיווח של עיריית פתח תקווה הצורך לרענן את הלוגו, נולד בעקבות תנופת הפיתוח ושינוי פניה של העיר. את סמל העירייה הוותיק ליוו במשך שנים רבות שלושה עיגולים בצבעי :חום, כתום וירוק שסימלו את האדמה, התפוזים והצמיחה, שחיזקו את מוטיב המושבה. בלוגו החדש נעשה שימוש בשם "פתח תקווה" (עם שני וו-ים במקום ו' אחת), תוך שימוש באלמנטים גיאומטריים בעלי זוויות מרובעות, המשקפים את העירוניות המתקדמת.
"בלוגו נשמרה הצבעוניות הירוקה והידידותית, המשקפת את החשיבה הירוקה והמורשת החקלאית של המושבה ההיסטורית", נמסר מהעירייה. "השילוב בין האלמנטים לצבע הירוק, יצר קלילות ואווירה חדשנית.
ערכים של עירוניות מתקדמת, חשיבה ירוקה, מטרופולין, חדשנות וקידמה הינחו את הצוות המקצועי בבחירת הפונטים, הצבעוניות והאלמנטים הגרפים המרכיבים את הלוגו החדש".
בעירייה הוסיפו כי בסמוך ללוגו, הנושא את שם העיר בעברית ובאנגלית, "נשאיר את סמל העיר הוותיק ולצידו ישולב סלוגן: ממושבה למטרופולין, קונספט המציג עיר אקטיבית וצומחת המותחת קו ישיר בין מושבה פורצת דרך, המתפתחת לעיר גדולה, וממשיכה בצמיחה עד להיותה מטרופולין גדול ומרכזי".
"התפתחות העיר המואצת והתחושה שיש צורך לחזק את תחושת הלכידות של תושבי העיר כמו גם להיות אבן שואבת לתושבים מחוץ לעיר, הביאה לרצון לרענן את לוגו העירייה ולהוסיף את הסלוגן המבטא היטב את תחושותינו כי פתח תקווה עשתה כברת דרך עצומה ב-145 שנותיה", מסר ראש העיר, רמי גרינברג. "הפכנו ממושבה חקלאית קטנה לעיר גדולה, מטרופולין משמעותי המהווה בית לכ- 285 אלף תושבים ותושבות המוצאים פה בית חם ועוטף המספק להם מענה בכלל תחומי החיים.