הרכבת הקלה עוצרת בתחנת השחם מול ב.ס.ר סיטי

תושבי אם המושבות מדווחים: איך היה לנסוע לעבודה בת"א לראשונה עם הרכבת הקלה?

לא שזה מפתיע, אבל משמח לשמוע. שוחחנו עם תושבי העיר, שעובדים בתל אביב ונסעו בה היום לראשונה למשרד, מספרים עכשיו על חוויה אחרת לגמרי. "לקח לי כ-40 דק' מדלת לדלת", דיווח שלומי אילני, תושב השכונה. "כמו קודם, אבל יותר חסכוני ונוח. בלי להיות על הכביש". גרינברג שלח מכתב לשרת התחבורה, רגב: "האריכו את הקו האדום והסגול למען תושבי העיר – לקראת 2040". 

אחרי שסיקרנו שלשום את ההתרגשות של היום הראשון בו הרכבת הקלה העלתה נוסעים על הקו האדום, עכשיו הגיע ה"מאני-טיים". כבר לא נסיעת חוויה לטיול עם הסבא והסבתא, אלא משהו, שעבור רבים תהפוך להיות הדבר הכי שגרתי לעבודה – נסיעה לעבודה. וכשאומרים מאני טיים – מתכוונים גם לכך שאיך שלא תהפכו את זה, זמן שווה כסף. ואם מדובר בזמן שנחסך בהגעה לעבודה – יש להכפיל את זה בכל ימי העבודה בהם תשתמשו ברכבת – בהחלט זמן משמעותי, ששווה גם הרבה כסף.

"חיסכון בעלויות"

"יצאתי מאם המושבות ברכב עד לתחנת קרית אריה", דיווח שלומי אילני, תושב אם המושבות. "הנסיעה, יחד עם ההמתנה לרכבת, ארכה 12:30 דקות. הנסיעה לתחנת קרליבך ארכה 22 דקות וההליכה למשרד – עוד שמונה דקות. סך הכל כ-40 דקות מהדלת של הבית עד הדלת של המשרד. דומה בממוצע לזמן ההגעה לפני הרכבת הקלה, אבל יש חיסכון בעלויות ולא צריך לנהוג על הכביש".

שלומי אילני: "40 דקות מדלת לדלת"
שלומי אילני: "40 דקות מדלת לדלת"

"מחר אגיע לקרית אריה בקורקינט - ומצפה שהזמן יתקצר יותר"

אופיר ניר, תושב אם המושבות, סיפר כי יצא ב-8:18, מביתו בצפון השכונה. הוא נסע באוטובוס תחנה אחת לקריית אריה. "המתנתי 2 דקות לאוטובוס ונסעתי בו כ-4 דקות", דיווח. "ב-8:28 הגעתי לקריית אריה וב-8:30 כבר נכנסתי לרכבת. הרכבת יצאה ב-8:33 (לפי הזמן) וכעבור 21 דק', ב-8:54 הגעתי לתחנת קרליבך. סך הכל 38 דקות כולל הכל. מחר אנסה לנסוע לקריית אריה עם קורקינט ואני מצפה שהזמן יתקצר אף יותר".

עודד בלזהדה, גם הוא תושב אם המושבות (רח' יעל רום 9), סיפר שמביתו עד למשרדי העבודה שלו (JFROG, מרכז רסיטל, איזור מידטאון ת"א), נדרשו כ-40 דקות נסיעה. "הלכתי 10 דקות הליכה ממרכז רום לתחנת פינסקר", תיאר. " פספסתי את הרכבת בשנייה אז חיכיתי עוד 7 דקות לרכבת ואז עוד 22 דקות נסיעה עד תחנת ארלוזורוב. משם 3 דקות הליכה למשרד. לא רע סך הכל".

עודד בלזהדה: "לא רע סך הכל"
עודד בלזהדה: "לא רע סך הכל"

"סה"כ חוויה לא נוראית. קצת זיעה"

"יצאתי מביתי ברח' מבצע יפתח בשעה 9:35", דיווח אורן מזרב, תושב אם המושבות החדשה. "ב-9:44 הגעתי לתחנת קרית אריה ואחרי שתי דקות הגיעה הרכבת הקלה. ב-10:09 הגעתי לתחנת אבא הלל שבבורסה ברמת גן וב-10:15 הגעתי למשרד בז'בוטינסקי 33 ר"ג. סה"כ 40 דקות. יש תחנות שהדלתות פתוחות דקה שלמה, גם כשאין אף אחד. לא ברור מה קובע את זה. צריך מנגנון שמזהה אם יש אנשים או לא. סה"כ חוויה לא נוראית. קצת זיעה. ברכב הייתי מגיע מהר יותר, עכשיו באוגוסט. בשאר השנה היה לוקח לי עוד 5-6 דקות ברכב".

אורן מזרב: 40 דק' מאם המושבות לבורסה ברמת גן

"להערכתי, מעכשיו אשתמש ברכב לעיתים רחוקות כדי להגיע למשרד", מוסיף מזרב. "יש לי גם אופניים חשמליים שלוקח לי איתם 28 דקות. לדעתי כשהרכבת תתחיל לנסוע מהר יותר  – אני אשתמש רק בה".

גרינברג: להאריך את הקו לסגולה

בתוך כך נודע כי ראש העירייה, רמי גרינברג, שלח היום מכתב לשרת התחבורה, מירי רגב, בו הוא דורש לתכנן את הארכת הקו האדום והקו הסגול העתידי – למען תושבי פתח תקווה. במסגרת ההיערכות התחבורתית לקראת 2040, הוא מבקש כי הקו האדום ימשיך מקריית אריה לכיוון סגולה – וכך יוכלו להינות ממנו גם תושבי אם המושבות (חדשה + ישנה) המרוחקים מתחנת פינסקר וקריית אריה.

"שכונת אם המושבות (הותיקה והחדשה) מונה כ-40 אלף תושבים ומרוחקת מהקו האדום כשני קילומטרים", כתב גרינברג. "מרחקי ההליכה במצב הנוכחי, לא יאפשרו לתושבהי השכונה לוותר על הרכב הפרטי ולהקטין את רמת המינוע. בנוסף, איזור מרכז עסקים ירקון (סגולה), שהחל לעבור שינויים מאיזור תעשייה לאיזור עסקים עתיד ידע – אינו מחובר לקו האדום".

גרינברג הוסיף כי "לאור חשיבותה של פתח תקווה, חלק ממערך איזורי התעסוקה המטרופוליניים המשניים וגדולה – אנו מאמינים כי אימוץ תכנית האב המקורית וקידום אחת מהחלופות המוצעות, יתרום רבות לפיתוחה של העיר ויביא לשיפור רמת השירות התחברותית של המבקרים והמתגוררים בה".

עוד ב-רכב ותחבורה

יריד המכוניות החשמליות שנערה ביוני 2023 בקניון הגדול פתח תקווה

יריד המכוניות החשמליות המסורתי יתקיים בעופר הקניון הגדול פתח תקווה ב-5-6.12.24

המקום הכי מסחרי בפתח תקווה יארח זו השנה השלישית ברציפות את היריד, שמושך אליו קהל רב של חובבי התחום. השנה אמור להיות עניין רב יותר היריד, זאת לקראת עליית המיסים על המכוניות החשמליות, שיכנסו לתוקף בינואר 2025. בין היבואנים ומותגי הרכב שישתתפו ביריד:טסלה, זיקר, לובינסקי, טויוטה, כלמוביל טרייד, מיציבושי, סמלת ועוד. הכניסה תהיה חופשית לקהל הרכב.

המשך קריאה »
הדמייה: חניון התחנה המרכזית החדשה בפתח תקווה

העירייה: מתחם התחבורה החדש בפארק הירקון פ"ת ייקרא "גיבורי מערכות ישראל"

לפי הדיווח של עיריית פתח תקווה, כחלק מקידום התחבורה הציבורית בעיר, בקרוב יושלמו עבודות ההקמה של המתחם, שצפוי להיות אחד ממתחמי התחבורה הגדולים בישראל. המתחם יכיל בשלב הראשון כ-230 מקומות חניה ובהמשך יתווספו עוד כ-300 חניות נוספות, מה שיאפשר להגדיל את היקף האוטובוסים החשמליים הפועלים בעיר. גרינברג: "הנצחת הגיבורים יהווה זיכרון נוסף לטובת הדורות הבאים".

המשך קריאה »
מטרד רעש אופנועים בפתח תקווה

העצומה עזרה: בקרוב – קנסות לאופנוענים מרעישים בפ"ת. צפו באחד כזה בכצנלסון

בשנה האחרונה תושבי העיר סובלים יותר מתמיד מרעש האגזוזים, שעושים אופנוענים בכבישים. התופעה גורמת למטרד ואף לפחד בקרב התושבים, במיוחד בתקופה עם מציאות בטחונית מתוחה כמו היום, כשכל רעש יכול להקפיץ. לאור זאת, נציגים מתושבי אם המושבות, רמת ורבר ונווה גן פתחו השבוע עצומה אינטרנטית, הקוראת לעירייה לטפל מיידית בתופעה. מספר ימים לאחר מכן – הגיעה הודעת העירייה.

המשך קריאה »
תחבורה בפתח תקווה

העירייה: אישרנו עשרות פרויקטים משמעותיים לשדרוג התחבורה בפתח תקווה

עיריית פתח תקווה מסרה כי במסגרת הועדה התקופתית לקידום התחבורה בעיר, הפרויקטים אושרו במטרה לשפר את המערך התנועתי. בין הפרויקטים: כביש עוקף עמישב, הקמת מסוף אחדות, נת"צ באם המושבות, הפרדה מפלסית בצומת העיפרון, שיפורים בטיחותיים בצמתים איינשטיין-שילוח ופינס-חפץ חיים-מינץ, שבילי אופניים, מדרכות וגינון במתחם HOPETOWN החדש בקרית אריה – ועוד.

המשך קריאה »

השאירו פרטים וקבלו עדכונים שותפים על תכנים שעולים לאתר

Loading