נוסעים ראשונים על הרכבת הקלה בתחנת השחם פתח תקווה

צפו: עלינו על הרכבת הקלה בב.ס.ר סיטי פתח תקווה. תוך כמה זמן הגענו לקרליבך ת"א?

סופסוף זה קרה: נוסעים רבים עלו היום (שישי) על הקו האדום, שהוקם במשך יותר משמונה שנים ועתיד לשנות את פני התחבורה הציבורית של העיר. הרכבת הראשונה העלתה נוסעים כבר ב-6:00 בבוקר, ולהפתעתנו לא הייתה תכונה ערה בתחנות. העומס החל בשעות 10-9, אז המונים עלו על הרכבת (בחינם) – בעיקר כדי לחוות את הנסיעה בטיול שישי צהרים נעים. נסיעה מתחנת השחם לקרליבך – 20 דק ' בלבד.

פתח תקווה התעוררה היום ליום חג, כשהקו האדום של הרכבת הקלה, החל לראשונה להעלות נוסעים בקו שמגיע עד בת ים, דרך בני ברק, רמת גן, תל אביב ויפו. עלינו על הרכבת בב.ס.ר סיטי בשעה 8:50 לכיוון תל אביב, כשעוד הייתה יחסית דלילה באנשים. הרושם הראשוני שקיבלנו הוא הנוחות והמירווח. גם כשהלך ונהיה צפוף יותר לקראת תל אביב, עדיין היה הרבה מקום לשבת – זאת מכיוון של רכבת יכולה להכיל כ-300 נוסעים בבת אחת (כמו 5-6 אוטובוסים מלאים).

וידאו: הנסיעה, התושבים ובעלי העסקים - ביום הראשון של הרכבת הקלה

20 דקות - והופ, אנחנו בקרליבך. תקלות קלות בשנקר

המיזוג הורגש היטב בתוך הרכבת – מה שהיה מתבקש מיום חם כזה. שמחנו לגלות כי יש קליטה סלולרית גם כשהרכבת ירדה למקטע התת קרקעי הראשון לפני מחלף גהה, אחרי שעברנו את תחנת שנקר. לתחנת קרליבך, הגענו ב-9:10, אחרי 20 דקות בדיוק, הרבה יותר מהר ממה שציפינו. פתיחת הדלתות וסגירתן ארכה בדרך כלל כחצי דקה – גם כשנוסעים רבים עלו עליה.

כשהגענו לקרליבך, הרשמנו מגודלה של התחנה, שמזכירה תחנות מטרו גדולות מאירופה וארה"ב ועדיין היינו תחת הרושם של הנסיעה הקצרה שנדרשה לנו להגיע לתל אביב, בזמן שעד עכשיו בכלל לא העלינו על דעתנו לנסוע לשם בתחבורה ציבורית ולהגיע תוך פחות מחצי שעה – בצורה נוחה ובטוחה. למרות זאת – לא הכל ורוד. עדיין קיים חוסר סנכרון בין מיקום עצירת הרכבת לדלתות התחנה – מה שיצר קצת חוסר נוחות ועיכוב קל – אותו חווינו בעיקר בתחנת שנקר.

דודו אגסי - "תוך 20 דקות אני אגיע לעבודה בתל אביב"
דודו אגסי - "תוך 20 דקות אני אגיע לעבודה בתל אביב"

גם ב-LOVE בונים על הרכבת. מעתוף מבת ים: "כמו בפריז"

גם כשחזרנו, הנסיעה ארכה כ-20 דקות – אז כבר עלו יותר נוסעים והקרונות החלו להתמלא גם במשפחות ילדים, סבים וסבתות – שמצאו להם יופי של בילוי ליום שישי בבוקר – בטח כשאין לימודים. "במשך ארבע שנים אנחנו סובלים מתהליך בניית הרכבת", אמר לנו דביר מעתוף, תושב בת ים, שירד ב.ב.ס.ר. סיטי. "תוך פחות משעה הגעתי מבת לפתח תקווה. אנחנו נתחיל לבוא לכאן לשתות קפה – אם אשתי תרשה לי". "מרגישים פה כמו פריז", הוסיפה אשתו.

בעלי העסקים בב.ס.ר סיטי, שנמצאים על תחנת השחם, תולים תקוות רבות ברכבת הקלה. לא רק בכך שהיא תביא ליותר תנועה – אלא שבטווח הרחוק היא תגביר את התנופה העסקית בפתח תקווה. ספי שקד, מנהלת בחנות LOVE אמרה: "אני חושבת שהרכבת תגרום להרבה אנשים לבוא לפה. זה כלי תחבורה זריז ונגיש, שאנשים יכולים להגיע דרכו מתל אביב ולקבל חווית קנייה מצוינת אצלנו. זה ממש רק לחצות את הכביש ואתם אצלנו".

ספי שקד, מנהלת ב-LOVE פתח תקווה
ספי שקד, מנהלת ב-LOVE פתח תקווה

"תוך 30 דקות גג - אני מגיע למשרד"

דביר מעתוף מבת ים, הגיע תוך שעה לב.ס.ר סיטי פתח תקווה. את השאלה האם הוא יבוא לפתח תקווה מדי פעם לשתות קפה או לעשות קניות – הוא הפנה לאשתו, שרק אמרה לנו "זה מרגיש כמו בפריז".

דודו אגסי מקריית אונו, הגיע לעשות לתחנת השחם ב.ס.ר סיטי לעשות פיילוט על הרכבת הקלה, שאמורה להביא אותו מעכשיו לעבודה כל בוקר בתל אביב במתחם שרונה. "חיכינו לזה הרבה זמן. עכשיו אני מצפה שכל יום אוכל לעלות על הרכבת, שתגיע בתדירות גבוהה, תמיד יהיה מקום לשבת – ואז בלי פקקים תוך גג 30 דקות אני מגיע למשרד".

דביר מעתוף, מבת ים: "תוך 45 דקות הגעתי לפתח תקווה"

"זה יום חג. 14 שנים חיכינו לזה".

עוד נוסע שעשה פיילוט אישי, הוא צביקה רושו, מנכ"ל ובעלים של חברת רושו, ניהול ויזמות נדל"ן, שבבעלותה שטחי מסחר ומשרדים בב.ס.ר סיטי. "יום חג היום. לפני 14 שנים, כשהתחלנו לתכנן את המקום, חלמנו על הרכבת הקלה, שאתם רואים אותה עכשיו מגיעה מכיוון תל אביב", אמר בהתרגשות. "זה הדבר שאמור להפוך את מתחם העסקים הזה לחלק מתל אביב. לקח לי 22 דקות להגיע עכשיו מפתח תקווה לקרליבך – ללב תל אביב".

לצערם של רבים מהחילוניים הגרים על תוואי הרכבת, היא כבר הפסיקה את נסיעתה במהלך כתיבת שורות אליה, כשעתיים-שלוש לפני כניסת השבת. היא תמשיך לפעול במוצ"ש – אז, הנסיעה כבר לא תהיה בחינם והיא תעלה 5.5 ש"ח לנסיעה קצרה ו-12 ש"ח לנסיעה ארוכה. המבחן האמיתי שלה יהיה כבר ביום ראשון, בשעות העומס. איך יהיה על הרכבת? נעדכן גם עוד יומיים.

צביקה רושו, רושו יזמות ונדל"ן - "זה ירים את המתחם העסקי"

עוד ב-רכב ותחבורה

יריד המכוניות החשמליות שנערה ביוני 2023 בקניון הגדול פתח תקווה

יריד המכוניות החשמליות המסורתי יתקיים בעופר הקניון הגדול פתח תקווה ב-5-6.12.24

המקום הכי מסחרי בפתח תקווה יארח זו השנה השלישית ברציפות את היריד, שמושך אליו קהל רב של חובבי התחום. השנה אמור להיות עניין רב יותר היריד, זאת לקראת עליית המיסים על המכוניות החשמליות, שיכנסו לתוקף בינואר 2025. בין היבואנים ומותגי הרכב שישתתפו ביריד:טסלה, זיקר, לובינסקי, טויוטה, כלמוביל טרייד, מיציבושי, סמלת ועוד. הכניסה תהיה חופשית לקהל הרכב.

המשך קריאה »
הדמייה: חניון התחנה המרכזית החדשה בפתח תקווה

העירייה: מתחם התחבורה החדש בפארק הירקון פ"ת ייקרא "גיבורי מערכות ישראל"

לפי הדיווח של עיריית פתח תקווה, כחלק מקידום התחבורה הציבורית בעיר, בקרוב יושלמו עבודות ההקמה של המתחם, שצפוי להיות אחד ממתחמי התחבורה הגדולים בישראל. המתחם יכיל בשלב הראשון כ-230 מקומות חניה ובהמשך יתווספו עוד כ-300 חניות נוספות, מה שיאפשר להגדיל את היקף האוטובוסים החשמליים הפועלים בעיר. גרינברג: "הנצחת הגיבורים יהווה זיכרון נוסף לטובת הדורות הבאים".

המשך קריאה »
מטרד רעש אופנועים בפתח תקווה

העצומה עזרה: בקרוב – קנסות לאופנוענים מרעישים בפ"ת. צפו באחד כזה בכצנלסון

בשנה האחרונה תושבי העיר סובלים יותר מתמיד מרעש האגזוזים, שעושים אופנוענים בכבישים. התופעה גורמת למטרד ואף לפחד בקרב התושבים, במיוחד בתקופה עם מציאות בטחונית מתוחה כמו היום, כשכל רעש יכול להקפיץ. לאור זאת, נציגים מתושבי אם המושבות, רמת ורבר ונווה גן פתחו השבוע עצומה אינטרנטית, הקוראת לעירייה לטפל מיידית בתופעה. מספר ימים לאחר מכן – הגיעה הודעת העירייה.

המשך קריאה »
תחבורה בפתח תקווה

העירייה: אישרנו עשרות פרויקטים משמעותיים לשדרוג התחבורה בפתח תקווה

עיריית פתח תקווה מסרה כי במסגרת הועדה התקופתית לקידום התחבורה בעיר, הפרויקטים אושרו במטרה לשפר את המערך התנועתי. בין הפרויקטים: כביש עוקף עמישב, הקמת מסוף אחדות, נת"צ באם המושבות, הפרדה מפלסית בצומת העיפרון, שיפורים בטיחותיים בצמתים איינשטיין-שילוח ופינס-חפץ חיים-מינץ, שבילי אופניים, מדרכות וגינון במתחם HOPETOWN החדש בקרית אריה – ועוד.

המשך קריאה »

השאירו פרטים וקבלו עדכונים שותפים על תכנים שעולים לאתר

Loading