העירייה דיווחה היום כי החל ביצוע השלב הראשון לקראת הקמת התחנה, שתחליף את הישנה, שהוקמה לפני יותר מ-65 שנים, בפינת הרחובות זאב אורלוב ובר כוכבא. לפי הדיווח, בקרוב צפויות להסתיים העבודות להקמת חניון הלילה, שנמצא סמוך לבית העלמין ירקון, מה שיאפשר לקלוט את האוטובוסים מהתחנה המרכזית הישנה – ואז להתחיל באופן ממשי את העבודות להקמת התחנה החדשה.
בדיוק לפני שנה דיווחנו לכם על כך שיותר מ-80 מיליון ש"ח יושקעו בחניון הלילה, שמטרתו לפנות את האוטובוסים מהתחנה המרכזית הישנה, כדי שיוכלו לפנות את החדשה. הפתרון להקמת חניון הלילה נולד בשנים האחרונות והוא יאפשר להוציא את פרוייקט התחנה המרכזית לפועל לאחר שהיה תקוע שנים ארוכות ורבות.
עלות ההקמה: 450 מיליון ש"ח
את חניון הלילה הכשירו לכך שהוא יוכל לשמש לכ-230 מקומות חניה לאוטובוסים, מבני נהגים, תחנות שטיפה ותחנות תדלוק. בנוסף יבוצעו בו הכנות לביצוע מתקני טעינה חשמלית. מתחם התחנה המרכזית החדשה צפוי לכלול מבנה עם 10 קומות בשטח כולל של 70,000 מ"ר, שיורכב מכ-15,000 מ"ר מסחר, 15,000 מ"ר משרדים ו-700 חניות וטרמינל אוטובוסים.
בעירייה מציינים כי סביב הקומפלקס צפויה לקום כיכר גדולה שתשמש את המשתמשים בתחבורה הציבורית והמבקרים בה. יש לציין כי תחנת הרכבת הקלה, שצפויה להתחיל לפעול ביום שישי, ממוקמת סמוך לתחנה. עלות הקמת התחנה המרכזית החדשה נאמדת בכ- 450 מיליון ש"ח.
בשלב הראשון: התאמות לאוטובוסים חשמליים
הקמת התחנה המרכזית הינו פרויקט משותף לעיריית פתח תקווה, משרד התחבורה והחברה לפיתוח פתח תקווה. בעירייה מקווים שהוא ישנה את המרחב התחבורתי במרכז הארץ ויקדם ולפתח את התחבורה הציבורית בעיר – כשבמקום אחד יפעלו יחדיו גם טרמינל האוטובוסים וגם התחנה המזרחית ביותר של הרכבת הקלה.
"עיריית פתח תקוה מקדמת באופן מואץ את התחבורה הציבורית ותחבורת ההמונים בפרט", מסר ראש העיר רמי גרינברג. "לצד הקו האדום של הרכבת הקלה, אנחנו מקדמים שני קווי מטרו, מתקני תחבורה, נתצ"ים ועשרות קילומטרים של שבילי אופניים. היום החל השלב הראשון בחידוש התחנה המרכזית, שכולל התאמות לאוטובוסים חשמליים".