ראש העיר רמי גרינברג פרסם בעמוד הפייסבוק שלו כי הועדה המחוזית החליטה היום לתת תוקף לאחד מהפרויקטים המגורים הבולטים ביותר בציר ז'בוטינסקי. במסגרת התכנית יהרסו שלושה מבנים ישנים בני 40-50 שנה עם 48 יחידות דיור ובמקומם יוקמו שני מגדלי מגורים מודרניים ענקיים בני כ-30 קומות כל אחד, עם 192 יחידות דיור, מתוכן יקצו 77 דירות מוזלות לטובת זוגות צעירים.
למרות שההתחדשות העירונית בקפלן-ז'בוטינסקי היא כורח המציאות, תושבים רבים הגיבו בצורה שלילית לעדכון שפרסם ראש העיר. "בניינים כו גבוהים, מי מוכן לגור שם?", שאלה התושבת חנה דניאל-בלוך. "מי יכול לשלם דני ניהול ואחזקה יקרים? זה לא מתאים לזוגות צעירים עם ילדים קטנים, כי לילדים אסור לרדת לבד במעלית. זה נראה יפה על הנייר אבל במציאות זה אסון".
צפו באיזור הפרויקט - מתוך טיקטוק פתח תקווה
@ptnews.tiktok כל התחדשות עירונית זבוטינסקי קפלן פתח תקווה קיבל מתן תוקף במקום שלושה מבנים עם 48 יחידות דיור כל אחד היא בנו שני מגדלים עם 192 יחידות דיור #התחדשותעירונית #פתחקווה @עיריית פתח תקווה ♬ Run Away - Ian Storm & Ron van den Beuken & Menno
תגובות זועמות בפייסבוק - גרינברג דאג להרגיע
אילנית מכפר גנים הגיבה כי פתח תקווה "בנויה כמו מנהטן. קצת התחשבות באנשים שיוצאים לעבודה. פקקים-פקקים" ואיילה פרייזלר כתבה: "להכיל איזור שלם בשני בניינים, זה בלי איכות חיים. אליה וקוץ בה". נכון לעכשיו הפוסט זכה לכ-200 תגובות, כשגרינברג התייחס לטענות כמעט אחת-אחת ודאג להרגיע את התושבים, שהפרויקט יעשה רק טוב והתשתיות יעמדו בגידול האוכלוסייתי, שצפוי לקרות בעקבות ההתחדשות.
יש לציין כי הפרויקט נמצא עדיין בשלב ההתחלתי והוא כמובן עוד צריך להיות מאושר להפקדה, לאחר שיוסרו כל ההתנגדויות ולאחר מכן לקבל היתר בנייה. פרויקט בסדר גודל כזה, שמובל על ידי היזם חברת הנדל"ן גרופית, שבונה פרויקט מגורים בפסגת הדר והיא גם היזמית עם הנתח הגדול ביותר במכרזים שהוצאו לקבלנים לבנייה בשכונת סירקין. נבנה במשך 3-4 שנים, כך שגם אם הבירוקרטיה תעבוד מהר – האכלוס של הבניינים צפוי לקראת 2030.
שיכון ובינוי והדיירים של קפלן 7 וצה"ל 17 - מתנגדים
ההתנגדויות הבולטות לפרויקט הן של חברת "שיכון ובינוי" הטוענת לבלעדיות חלקה 908, שהיא חלק מהתכנית, וכן של הדיירים בבניינים של קפלן 7 ושל צה"ל 16 – שהושארו מחוץ לתכנית ולמעשה הפרויקט ייבנה סביבם. גרופית והעירייה מקוות שההתנגדויות יוסרו והפרויקט יתקדם וייצא לפועל. גרופית יודעת איזה ערך יש לפרויקט כזה במקום כל כך מרכזי ואטרקטיבי. העירייה, מצדה, יודעת שההתחדשות העירונית במקום היא הכרח.
לצד מגדלי המגורים הענקיים, התכנית מכילה שטחי מסחר ותעסוקה, שטח למוסדות ציבור וחינוך וכן שטח ציבורי של פארק וגינות רחב ידיים. הפרויקט נשען כמובן הציר הראשי של ז'בוטינסקי, בו יש תחבורה ציבורית שנוסעת בו ללא הפסק. לכך כמובן יש גם להוסיף את תחנת הקו האדום של הרכבת הקלה, שתעצור בתחנת בילינסון, תעלה ותוריד נוסעים כבר החודש.
דירות 3,4 ו-5 חדרים + "דירות מיוחדות"
הבניינים שיהרסו הם אלה נמצאים בצד שמאל אם אתם נכנסים לרח' מז'בוטינסקי – קפלן 1, 3 ו-5 ושייכים לשכונת רמת ורבר. במקומם ייבנו שני מגדלים בני 192 יחידות דיור שיתנשאו לגובה של 27 קומות. הפרויקט גם יכלול משרדים ותעסוקה בהיקף של 4,500 מ"ר ושטח מסחרי של כ-700 מ"ר.
שטח הפרויקט הוא כ-7.5 דונם, ויכלול הרחבות שונות לטובת הציבור, ביניהן שצ"פ של כ-650 מ"ר, הקמת כיכר עירונית שתוביל לשדרת המסחר, הרחבה של בית הספר קפלן בכ-800 מ"ר ובניית שתי כיתות גן בגודל של כ-240 מ"ר.
מגרופית נמסר כי הדירות בפרויקט יהיו בנות 3, 4 ו-5 חדרים וכן ייבנו דירות מיוחדות. בעלי הדירות הוותיקים צפויים לקבל בפרויקט דירות חדשות, הכוללת ממ"ד וכן מרפסת שמש, חניה תת קרקעית ומחסן. הפרויקט תוכנן על ידי משרד בר לוי אדריכלים ועורכי דין של הדיירים הם עו"ד גיא פרבמן ומשרד עוה"ד ויניצקי, ועו"ד היזם הוא ארז שחם.
"גרופית ברכת על ההחלטה ומודה לעיריית פתח תקווה ולמנהלת כרמים על כך שאימצו את הפתרונות התכנוניים שהוצעו על ידנו ואפשרו את קידום הפרויקט לטובת תושבי הבניינים והאזור כולו", מסר תמיר עטאר, סמנכ"ל הנדסה בחברת גרופית.
איך אתם מטפלים בהתנגדויות לפרויקט?
"הועלו התנגדויות בעיקר מצד בניין סמוך לפרויקט. מתוך ראיית טובת בעלי הדירות בפרויקט ובסביבתו, בחרנו להציע פתרון תכנוני, שיאפשר לקדם הן את הפרויקט והן תמ"א 38 הריסה ובניה לבניין הסמוך ואנו שמחים על כך שהפתרון התקבל הן על ידי המתנגדים והן על ידי רשויות התכנון".
"התושבים מצפים להתחדשות זמן רב"
"ההתחדשות העירונית בפתח תקווה מחוייבת במציאות, בפרט בפרוייקט המדובר, כדי להבטיח את בטיחות המבנים ואיכות חיי התושבים שמצפים להתחדשות זמן רב", מסר לפתח תקווה NEWS, ראש העיר רמי גרינברג. "חשוב לציין כי כל תכניות ההתחדשות לוקחות בחשבון שטחי ומבני ציבור לרווחת התושבים וכן שטחי מסחר ותעסוקה".
גרינברג הוסיף כי אין מה לדאוג מבחינת התשתית התחבורתית. "אנחנו מקדמים ביתר שאת גם את רישות העיר בתחבורה ציבורית ותחבורת המונים, שבילי אופניים וכמובן גם צירי גישה חדשים אל השכונות ומהן החוצה", ציין. "אין ספק כי הבינוי המשמעותי אותו אנו מקדמים בכל שכונות העיר הוותיקות לצד שיפור התשתיות, יביא את פתח תקווה כבר בשנים הקרובות למטרופולין המשמעותי ביותר באזור".
הדמיה באדיבות בר לוי דיין אדריכלים ומתכנני ערים.