תנופת בניית מגדלי המשרדים בעיר לא פוסחת על הרח' הגובל לכביש 4, במערב קריית אריה, שבנייניו הגבוהים ניבטים לנוסעים הרבים בו. לאחרונה התבשרנו על כך שחברת קרסו נדל"ן, יחד עם גפן ביטוחים, יוזמים פרויקט ייחודי על הקרקע המבוקשת בשטח משרדים של 38,500 מ"ר. כרגע מחכים להיתרים של הריסה ודיפון, לפני שיתחילו לראות את הקומות נבנות. אז איזה מגדל נראה מהכביש?
23 זה מספר של ווינרים (תשאלו את מייקל ג'ורדן), זה גם מה שמקווים שני יזמי הפרויקט, שיקרא עם אפעל 23, על 23 קומותיו. למרות ריבוי מגדלי המשרדים בפתח תקווה, הקיימים וההולכים ונבנים, פרויקט אפעל 23, לפחות על פי ההדמיה והקונספט, שומר על ייחודיות משלו. מדובר על מבנה משרדים הבנוי בשיטת – HIGH ZONE & LOW ZONE – המפרידה את הקומות הגבוהות מהתחתונות.
צפו בתמונות מהשטח: פרויקט אפעל 23 פתח תקווה
מבודד מההמולה על ציר מרכזי
הפרויקט הוא יוזמה משותפת של חברת קרסו נדל"ן הותיקה, שבונה בפתח תקווה גם את פרויקט VICA על רח' הרב שלמה מלכה (בשיתוף עם ויתניה), יחד עם שותפה מפתיעה (ב-43%) בדמות חברת הביטוח הותיקה, גפן ביטוחים, מגבעתיים. לגפן, הקיימת מ-1970, יש גב כלכלי הנשען על לא פחות מ-40 אלף מבוטחים. קרסו נדל"ן היא הזרוע הנדל"נית של קבוצת קרסו, המוכרת גם משוק הרכב – דרך קרסו מוטורס.
מדובר בשתי חברות שיודעות מהו עסק טוב ולכן הבחירה במיקום הפרויקט אינה פתיעה. יש משהו שמושך ברח' אפעל, כי הוא קצת מבודד מהמולה של רח' הסיבים, ז'בוטינסקי וקריית אריה צפון. מה גם שהוא נמצא על כביש 4 – שזה טוב לקצר מסלול וגם נוף יפה של מכוניות נעות. יש לציין כי ברח' יש עוד שני פרויקטים של מגדלי משרדים – האחד באפעל 33 (של אדגר) והשני באפעל 13, בניין בן 7 קומות של "דמרי הנדסה וקבלנות".
מסעדה יוקרתית בקומה 18?
מעבר לכך שהסמיכות שלו לכביש 4 מאפשרת אליו גישה יחסית מהירה (אם אין פקקים כמובן) לרכבים פרטיים, הוא יחסית גם קרוב לרכבת הקלה, שאמורה (בלי נדר) להתחיל לפעול בחודשים הקרובים. מדדנו – 500 מטר קו אוויר, 800 מטר הליכה (5 דקות להולכים מהר). כיום יש על שטח הפרויקט מגרש חנייה המשמש שני מבנים נמוכים, שאחד מהם אמור להיהרס כחלק מהפרויקט.
לפי התכנון, מעבר ל-23 קומות המשרדים בשטח של 38.5 אלף מ"ר, תהיה גם קומת מסחר בשטח של כ-1800 מ"ר, שמתוכננת במקור לחלוקה עבור שלושה שוכרים. לפי מה ששמענו בקומה ה-18 של המגדל, היכן שי את ההפרדה בין ה HIGH ZONE ל-LOW ZONE, צפויה לקום מסעדה יוקרתית ענקית, עם נוף פנורמי מושך את העין של כביש 4 וכל פתח תקווה. בתת קרקעי תהיה קומת חניה עם 120 מקומות חנייה.
עדיין אין צפי לתחילת העבודות ברח' אפעל ובטח לא לתחילת אכלוס. יש עוד שלב של היתרים לפני שהטרקטורים יעלו על הקרקע. בקרסו נדל"ן וגפן יודעים שיש להם יהלום ביד, אבל כדי שהוא יניב פירות, הוא יהיה חייב לעמוד בתנאי התחרות, הן באיכות והן במחיר, של מגדלי המשרדים הרבים האחרים המוקמים לידו. אדריכל הפרויקט הוא ירון גרנות, שסיפק את ההדמיות