בד בבד עם השגשוג העסקי, המסחרי והתעסוקתי שעובר על פתח תקווה, מכת הפקקים רק הולכת ומחריפה. כידוע, מדובר במכת מדינה, שהחריפה עוד יותר בשנתיים האחרונות ולא פסחה גם עלינו וקשה להתעלם מהבעיות העצומות שהיא יוצרת לא רק ברווחת התושבים והבאים אליה, אלא גם במישור העסקי – כי כידוע, זמן שווה כסף.
אחד מהפקקים היותר בעייתיים והיותר ידועים, הוא זה שמתרחש מדי יום (ומחריף כמובן בשעות העומס) ברחוב מוטה גור, הקרוי בפי חלק מהבאים למקום – פקק מהגיהנום.
חוויה מתסכלת
ראשית, מדובר ברחוב צר מאוד המכיל בתחילתו (מצפון) 2 נתיבים, כשברוב שעות העומס הימני תפוס על ידי משאיות או מכוניות שמורידות סחורה לעסקים שבפארק אולימפיה. מיד לאחר מכן יש הפניה לקניון הגדול, שב"פריי-טיים", התור אליו יכול להגיע עד תחילתו של הרחוב. בהמשך, הרחוב מצטמצם באופן רשמי לנתיב אחד, שמתנקז לרח' ז'בוטינסקי הסמוך.
יש לציין כי הרמזור בצומת, הנמצא בסמוך לתחנת האוטובוסים החדשה, שגם אליו מתנקזים רכבים שבאים מהחלק העליון של הקניון, הוא מאוד קצר ומאפשר תנועה רק לכ- 5-10 רכבים בכל פעם.
החוויה שעוברת על הנהגים היא מתסכלת במיוחד, כפי שאפשר לראות בסרטון. החל משעות העמוס ועד שהן מסתיימות, יש בכל רגע נתון עשרות מכוניות שמבקשות לצאת מהרחוב או להיכנס אליו.
1.2 קמ"ש בשעה
הצלם שלנו, שלשמחתו זיגזג את הדרך עם טוסטוס, העריך שבפקק עומדים בשעות העומס לפחות 15 דקות, בקטע של כ-300 מטרים בלבד. כלומר, קצב של 20 מטרים בדקה, כלומר 1.2 קמ"ש.
מהעיריה נמסר כי אמור להתבצע שינוי בתשתיות תנועתיות חדשות, צמתים מוסדרים, כיכרות ורמזורים בצמתים מסוכנים. הם מציינים כי בקרוב תקום מערכת בקרה על הרמזורים, שתאפשר להכווין את התנועה מרחוק במקרה של תאונה או חסימת ציר.
סגן ראש העיר, צדוק בן משה, מסר כי "בשנים האחרונות יש גידול מתמיד בשיפור הדרכים בעיר, הוספת נתיבים ושדרוג הכבישים, ועל כן יש חשיבות לקשר אותם למרכז בקרה. היוזמה תתרום רבות למערך התנועתי בעיר".
יש לציין כי הצומת המדוברת תשנה את פניה עם כניסת הרכבת הקלה. האם זה יקל במשהו על הנהגים שמגיעים לאיזור? אולי רק יחריף את המצב? ימים יגידו. בינתיים אנו מציעים להימנע מלהגיע לרח' בשעות העומס – אפילו אם WAZE מנווט אתכם לשם.
העיריה: משקיעים מיליונים כל חודש בפיתוח צירי התנועה
מדוברות העירייה נמסר "הרמזור במוטה גור-ז'בוטינסקי מופעל ע"י חברת נת"ע ובכל מקרה יש להתחשב בעובדה כי אנחנו בחודש אוגוסט, לפני החגים וקיימת תנועה ערה במיוחד אזור הקניון.
לצד זאת, נציין כי בשנים האחרונות פתח תקווה עוברת מהפכה תחבורתית הבאה לידי ביטוי, בין היתר, בפעילות הרכבת הקלה בציר המדובר בקרוב, קידום נתצ"ים באזורים מרכזיים, תגבור מערך התחבורה הציבורית וכן בעתיד הקמת התחנה המרכזית החדשה, פעילות המטרו ועוד.
כמו כן, יודגש כי בסמוך למקום המדובר, ראש העיר רמי גרינברג קידם את פעילות מסוף האוטובוסים לאחר שנים שהפרויקט היה תקוע. לצד השדרוג האדיר בתחבורה הציבורית, עיריית פתח תקווה משקיעה מיליוני שקלים מידי חודש לפיתוח צירי תנועה, שדרוג כבישים, הקמת חניונים ציבוריים לרווחת התושבים, הסדרת צמתים וביצוע כיכרות תוך מתן מענה בטיחותי לצמתים מסוכנים.
מדובר בהיקף השקעה חסר תקדים אשר יביא את פתח תקוה בשנים הקרובות להוביל בתחום התחבורה בכלל והתחבורה הציבורית בפרט, זאת לצד ההשקעה האדירה בתחבורה ירוקה, ביצוע שבילי אופניים ועוד."