יש הבדל בין מגזר ההייטק לבין המגזר העובדים הכללי בישראל. בהייטק יש תנאים, תן ביס, משכורת יפה, משרדים מהודרים, אופציות, ערבי גיבוש ומה לא. מחוץ מהייטק? תביא אוכל מהבית, תקבל משכורת נמוכה, המשרד קצת מלוכלך, והאופציות היחידות שיש לכם הן לעשות הסבה להייטק או להתפשר.
אולם גם בהייטק יש מקומות טובים יותר ופחות. יש חברות אשר מתרכזות בעיקר בקיום תנאי הסף לעובדים למראית עין, ואילו יש חברות המציעות עומק לעובדים שלהן: אפיקים לקידום, צמיחה, תחושת שייכות, עיסוק בשוק רותח ומרתק, וכמובן תנאים וכל האקסטרה. אבל איך יודעים איזו חברת הייטק טובה יותר לעבוד בה ואיזה לא? צריך לשאול, לחקור, ולבקש חוות דעת.
לאור האמור, יצאנו לקבל חוות דעת על עבודה בחברת אוקורה. כדי שנהיה כולנו על אותו עמוד, נספר כי מדובר בחברה שיצרה פלטפורמה חדשנית המיועדת להעברות מט"ח לעשרות מדינות, ומיועדת לעסקים שטבע העיסוק שלהם מחייב העברות כספים לחו"ל. אוקורה הפכה בשנים האחרונות מסטארט אפ מעניין לאימפריה של העברות כספים, וזאת בזכות פלטפורמה מנצחת שיודעת לחסוך כסף אמיתי ללא מאמץ עבור הלקוחות. אולם איך זה מרגיש מהצד של העובדים בחברה? המשיכו לקרוא וצפו בסרטונים.
"נעים להיות כאן"
בחברת אוקורה (okoora) יש מגוון רחב של סוגי תפקידים שונים. חלק מהעובדים אחראים על פיתוח היבטים שונים של הפלטפורמה, חלק על העיצוב, חלק על המכירות, חלק על שירות ללקוחות החברה ועוד מלא. כל תפקיד כזה מצריך סטים שונים של כלים ויכולות, אך השאלה היא מה התמהיל האמיתי של העובדים בחברה.
"אני והצוות שלי כל היום מדברים עם לקוחות", אומר עובד במחלקת המכירות. "חשוב לומר שאנחנו מדברים עם לקוחות שהם כולם High-End, כלומר אנשים מתוחכמים שמבינים עניין. כולם אנשי עסקים, סמנכ"לי כספים ומנהלים בדרגות שונות; לכן אנחנו צריכים להיות מיומנים ומקצועיים מספיק כדי לדבר עם האנשים האלה. לא מדובר במכירות מהסוג שבו נותנים ללקוחות דברים שהם לא צריכים; להיפך: כאן המוצר שלנו הוא מעולה, והלקוחות המתוחכמים והמנוסים לרוב יודעים לשאול את השאלות הנכונות שצריך כדי להבין זאת. בשיחה בינינו, אנחנו מציגים להם את הפתרון שלנו, של אוקורה, ומגייסים אותם להיות לקוחות. מה שאני אוהב כאן זה שבתור איש מכירות אני מאוד מחובר למוצר שלי, מאוד מאמין בו, ולכן נהנה למכור אותו ולהיות חלק מהחברה שמציעה אותו".
"מה שאני חושבת שמיוחד באוקורה", אומרת עובדת בשירות לקוחות, "הוא איכות העובדים שלנו. קודם כל האווירה הצעירה שיש פה: אנשים שהם כולם בגילי פחות או יותר, באותו סטטוס, עם אותן אהבות ואותו ראש. מעבר לזה, כולם נותנים מעצמם: יש פה המון המון אנשים מקצועיים. אחד הדברים הממש יפים שקורים, שאתה מתחבר לצוות ולחברה מהיום הראשון, ולא מרגיש שאתה, כאילו, לא שייך. למרות שהכל מאוד מקצועי, אני יכולה להגיד שסביבת העבודה פה מאוד זורמת, מאוד קלילה. אנשים אוהבים לבוא לפה, אוהבים לקחת חלק מהדבר הגדול הזה שנקרא אוקורה. נוצר גיבוש מאוד חזק, והעובדים יוצאים ונפגשים גם מעבר למשרד".
"הטכנולוגיה מושכת אותי"
"אני מפתח פרונט אנד באוקורה", אומר עובד בצוות הנדסת תוכנה. "בעיני, אחד הדברים המעניינים באוקורה הוא פיתוח הפלטפורמה שלנו לכדי שלמות. בתור מפתח פרונט, אני דואג ל-UI ו-UX של הפלטפורמה, זו שאנשים משתמשים בה. היות ולקחנו נושא פיננסי מורכב והנגשנו אותו למשתמש הפשוט כביכול, אז הכל חייב להיות חלק, מובן ומזמין. אז מה שאני אוהב הוא לבטא את היצירתיות שלי בעיצוב ותכנון של הפלטפורמה, כך שהיא תהיה משהו שכיף ונוח עבור הלקוחות לעבוד איתו".
"יש כאן המון הווי ובידור", אומרים במחלקת Customer Support. "כל שבוע יש איזו שבירת שגרה, כל חודש יש איזו פעילות. מאוד חשוב להנהלה לבנות את תחושת היחידה הזאת בתוך החברה, כך שכולנו מרגישים שאנחנו חלק ממשהו גדול יותר מאיתנו: חברת פינטק מצליחה עם מוצר מדהים, ואנחנו אלו שעושים אותו בסוף היום. מעבר לכך, אני לא יודע להסביר את זה, אבל כאילו כל עובד כאן נבחר בפינצטה והשתלב בול במרקם החברתי: כאילו קשה להסביר איך כולם נראים מתאימים למקום באופן מושלם".