בשורת חניה לבאי שוק פתח תקווה? בטקס חגיגי הושקה קרוסלת חניה בעלת 10 מקומות, יחד עם שדרוג על מתחם החניה ברחוב גוטמן, הכולל עוד 50 מקומות חניה נוספים. עלות המתקן היא כ-600 אלף ש"ח, אך החברה לפיתוח פתח תקווה, הוציאה אותו ללא עלות כפיילוט ראשוני, במטרה שזה יהיה סיפתח למתקנים נוספים בהמשך, שצפויים להקל על עומסי החנייה, במיוחד במרכז העיר.
כמה פעמים התלבטתם אם בכלל להגיע לאיזור השוק בגלל בעיות החניה שם ובסוף ויתרתם על ה"תענוג" והחלטתם ששוב תלכו לעשות קניות בסופר? אנו מניחים שרוב תושבי פתח תקווה, בעיקר אלו של השכונות – נמנעים מלהגיע לשוק, למרות הסחורה הטובה והמחירים הזולים – בדיוק מהסיבה הזאת. מתקני חניה משוכללים כבר הוכיחו את עצמם בעולם ולאחרונה רואים מהם לא מעט בישראל. זה יעבוד טוב גם בשוק של פתח תקווה?
העלות: כמו חניה כחול לבן. התפעול: קל וידידותי
לכאורה, 10 מקומות הן טיפה בים, אבל צריך להסתכל על ההשקה כמהלך אסטרטגי שיכול לשנות את פני החנייה בפתח תקווה. הרעיון הוא כמובן להוסיף עוד מקומות חניה על פחות שטח וזה הכרחי, נוכח ריבוי המכוניות והצפיפות הקיימת, במיוחד במרכז העיר. אגב, עלות החניה בקרוסלה זהה לעלות החנייה בכחול לבן ברחבי העיר.
המתקן כבר הותקן מלפני יותר משנה (ראו סרטון), אך רק בימים אלה קיבל אישור להשקה, זאת בעיקר עכב עיכובים בפרויקט, שנבעו מחברת חשמל. המתקן מכיל כאמור 10 מקומות, אך נמצא על שטח של 2 חניות בלבד (יחס 1:5). הקרוסלה, שעלותה כ-60 אלף ש"ח למקום חניה, הוקמה תוך שבועיים, אך כאמור חלף זמן רב עד להשקתה אתמול. יש לציין כי החברה לפיתוח פתח תקווה השיגה את המתקן ללא עלות, כפיילוט למתקני חניה נוספים שייבנו בעיר על ידי סמארט פארקינג.
קרוסלת החניה הוקמה על ידי חברת "סמארט פארקינג ישראל", שנוסדה ב-2015, במטרה לספק שירותים איכותיים במגוון תחומי החניה, כשלדבריהם זה נעשה תחת סטנדרטיים קפדניים בכל שלבי התהליך. החברה פועלת במגזר המוניציפלי והפרטי ומתמחה בפתרונות חניה מכניים חכמים ומתקדמים והיא בעלת זיכיון בלעדי להפצת מוצרי D.Y.P.C (מתקני חניה חכמים) בישראל.
לסמארט פארקינג יש 32 פרויקטים פעילים בישראל (אחד מהם בפתח תקווה, סמוך ליוחננוף סגולה) במגזר הפרטי, הציבורי והמסחרי ועוד כ-30 בשלבי תכנון/ביצוע. בחברה מסבירים לכל הנהגים והנהגות החושיים, כי החניה היא קלה לתפעול. "הקרוסלה מיועדת לחניית "מזדמנים"", מציין אבנר פוקס, מנכ"ל סמארט פארקינג ישראל. "המתקן ידידותי למשתמש ואינו מצריך הכשרה, או הדרכה מיוחדת של הנהג/ת".
פתח למתקני חניה נוספים בפתח תקווה
לדברי פוקס, האתגר העיקרי בפרויקט חניון השוק של פתח תקווה, היה לשלב את המתקן עם סביבת השוק הצפופה. "למרות הקשיים, ההקמה עברה בהצלחה. לא מעט בזכות שיתוף הפעולה המצוין והתמיכה שקיבלנו מהחברה לפיתוח פתח תקווה ועיריית פתח תקווה – ואנחנו בטוחים שזה יהיה פתח לפרויקטים נוספים בעיר".
החניון, שנמצא ברחוב גוטמן, הוא מקום החניה המרכזי הצמוד ביותר לשוק ויחד עם קרוסלת החניה, הוא מכיל כ-60 מקומות. השדרוג של החניון כלל התקנת אספלט חדש, שיפור המדרכות והקמת תאורת רחוב מודרנית. "קרוסלת החנייה מגדילה באופן משמעותי את מספר החניות בחניון", מסר ראש העיר, רמי גרינברג. "נמשיך לקדם את השוק בפרט ומרכז העיר בכלל כמקום שוקק חיים ומזמין תיירים".