בקרב קבלנים ויזמים הפעילים בפתח תקווה עמם שוחחנו לאחרונה, גילינו סוג של דריכות לקראת סגירת המכרז בשכונה, שצפויה לייצר מהפיכה בנדל"ן המגורים של העיר. המכרז יצא על מספר מגרשים בשטח כולל של כ-55 דונם, במה שהיה פעם מחנה סירקין הצבאי. השטח מחולק ל-10 חטיבות קרקע ש-9 מהן כלולות במכרז, כשבתכנון הקמת עשרות מבני מגורים מגוונים מ-3 קומות עד 30.
אנשי נדל"ן רבים לוטשים עיניים לבוננזת המגורים החדשה של פתח תקווה – שכונת סירקין מזרח, או בשמה הנוסף, שהוא גם שם התכנית: רובע סירקין. מדובר בשכונה ענקית, שתיבנה בשנים הקרובות, על השטח של המחנה הצבאי הישן. לפי התכנית, השכונה תיבנה על שטח כולל של 2440 דונם, שנפרש ממחנה סירקין עד לשכונות יוספטל וקריית אלון.
מכוונים ל"מחיר מטרה"
לפי התכנית הכוללת, השכונה תכיל כ-8500 יחידות דיור בצפיפות ממוצעת של כ-29 יחידות דיור לדונם. מתוך זה יוקצו כ-300 אלף מ"ר למסחר ותעסוקה וכן שטחים נרחבים לצרכי חינוך וציבור כלל-עירוניים ובהם גם שטחים פתוחים נרחבים: פארק עירוני הכולל שטחי ספורט, פארק לאורך נחל שילה ועוד. חזון התכנית הינו יצירת רובע עירוני חדש המחובר פיזית, חברתית וכלכלית לטבורה של פתח תקווה.
המכרז, שנפתח לפני שנה ו-3 חודשים, ייסגר בעוד יומיים (28.12), ממוקד על תשעה מגרשים שונים, בשטח כולל של 55 דונם, עליהם צפויים לקום כ-1500 יחידות דיור (מתוך כ-8500 של כל השכונה). 80% מיחידות הדיור יוקצו לרוכשי דירות במסגרת "מחיר מטרה". מחירי הדירות נקבעו האלה נקבעו ל-14.5-16 אלף שקל למ"ר, מהם יקבלו המגרילים הנחות של 20% ועד 300 אלף שקל.
כפי שדיווחנו בעבר, תכנית סירקין מזרח (רובע סירקין) עוררה ועדיין מעוררת התנגדויות רבות, בעיקר בגלל שהיא מוסיפה כמות אדירה של יחידות דיור, מבלי שנותנת פתרון ממשי לפקקי התנועה העצומים שכבר היום מגיעים לתל אביב מכיוון מזרח.
בעיה תחבורתית? בעירייה מרגיעים
הגורמים המקדמים את התכנית, ביניהם עיריית פתח תקווה, פחות מודאגים וטוענים כי תכנית "רובע סירקין", נשענת על שני צירים ראשיים בהם תעבור תחבורה ציבורית, שיאפשרו כיסוי שירות מלא. בנוסף, התכנית נותנת עדיפות להולכי רגל ושבילי אופניים, על מנת לייצר הפחתה משמעותית של תנועת כלי רכב ברובע. התוכנית כוללת צירי רוחב שמטרתם לקשר בין העיר הקיימת לרובע החדש .
גורמים בעירייה, מודים כי הצלחת מיזם שכונת סירקין, נשענת ברובה על התבססות התושבים על תחבורה ציבורית ופיזור גיאוגרפי של אזורי התעסוקה, שאמורים לתת פתרון הולם לבעיות שצפויים לעלות.