במסגרת קידום אישורי הפרויקטים לבנייה באיזור קריית אריה (פארקטק), נמסר כי תכנית "רמפת אם המושבות לכביש 4 צפון", עברה שלב נוסף בדרך לאישור תחילת הקמתה, במה שיכול להקל את הפקקים בכניסה לעיר מכביש 4 לאיזור ההייטק. התכנית, שהוגשה לאישור כבר לפני 8 שנים (2014), כנראה צפויה לצאת לפועל בקרוב, מותנה בהסגרת התנגדויות.
נוכח ההתפתחות העסקית המואצת של פתח תקווה, איזור התעשייה, ביניהם הפארקטק, שרק השבוע דיווחנו על עוד שני פרויקטים תעסוקתיים-מסחריים גדולים, שצפויים לאכלס אלפי עובדים חדשים, צפוי עד סוף העשור להיות עמוס הרבה יותר מכפי שהוא היום. כולם בונים שהרכבת הקלה, תקל על העומס התחבורתי, אבל אי אפשר לסמוך על זה שאנשי ההייטק ייפרדו מהרכב הפרטי ויעברו לתחבורה הציבורית.
משום כך, העירייה, ממשיכה לפעול כדי למצוא פתרונות תחבורה, שיקלו על העומסים. אחד מהם הוא תכנית "רמפת אם המושבות", שצפויה להקל ביציאה ובכניסה מכביש 4 ואליו, בחיבור לרח' מרטין גהל (צמוד לפארק עופר). העירייה דיווחה כי היא פועלת לקידום התכנית ובימים האחרונים נעשה עוד צעד בדרך לאישורה. יש לציין כי מדובר בפרויקט הנדסאי מורכב ביותר, היות ומדובר בעבודות שיידרשו להתבצע מבלי לפגוע בתנועה הקיימת.
במסגרת התכנית תיבנה רמפת גישה מדרך אם המושבות בפתח תקווה לכביש 4 צפונה, עם גשר מעל מסילות הרכבת. בנוסף, היא תייצר שביל אופניים מדרך אם המושבות צפונה לכוון פארק נחל הירקון, תוך מעבר מעל מסילות הרכבת.
התכנית, למעשה, קובעת הפרדה מפלסית בצומת דרך אם המושבות ומרטין גהל, תוך שיקוע מסלול מזרח-מערב מתחת לצומת, זאת על מנת להגדיל את קיבולת הצומת. מי שהוציאה התנגדות לתכנית היא קבוצת מלירסון, שפארק עופר נמצא בבעלותה. ההתנגדות נובעת מכך שלדברי מלירסון, התכנית תקשה על דרכי הכניסה והיציאה מהפארק.