הקו האדום של הרכבת הקלה היה, לפני התכנון המקורי, לעבור בפתח תקווה כבר לפני שבועיים – וזה כמובן לא קרה. לפני כחודשיים דיווחנו לכם כי תאריך היעד נדחה לפברואר-מרץ, אלא שגם על מועד זה, אף אחד עדיין לא יכול להתחייב. לפי דיווח של תכנית חיסכון בחדשות 12, גורמים במשרד התחבורה והאוצר, קיבלו דיווחים מנת"ע, כי התקלות בנסיעות המבחן עדיין נמשכות. האוצר: "בנת"ע לא מעמידים אבני דרך".
איך שלא נהפוך את זה, גורלה של ההתפתחות העסקית וההתחדשות העירונית בפתח תקווה, תלויה ועומדת במהפכה התחבורתית, שצפויה להתרחש בשנים הקרובות – ובראשן פתיחתה של הרכבת הקלה, שהקו האדום שלה, אמור להביא אותנו מרוטשילד ת"א למגדלי ב.ס.ר סיטי במשהו כמו 20 דקות. לפי התכנון זה היה אמור לקרות בסוף נובמבר האחרון, אבל כרגע אין כלל תאריך יעד.
לפי דיווח בתכנית חיסכון של חדשות 12, ששודרה הערב, אף אחד מהגורמים המוסמכים לא מוכן להתחייב על תאריך יעד. למרות שמנכ"לית משרד התחבורה, מיכל פרנק, אמרה אתמול בוועידת YNET לתחבורה, כי "זה רק עניין של זמן ויש להיאזר בסבלנות", גורמים במשרד האוצר ומשרד התחבורה, טוענים כי לנת"ע (נתיבי תחבורה עירוניים), החברה האחראית לתפעול הרכבת, אין תכנית שלבים או אבני דרך משמעותיות, שלפיהם ניתן לקבוע תאריך יעד להשקת הרכבת.
מסתבר כי יש הרבה התקלות בנסיעות המבחן ועדיין לא יודעים מתי יתוקנו התקלות שמתגלות בתהליך נסיעות המבחן. השלב הבא, אחרי שיצלחו נסיעות המבחן, הוא להעביר את אחריות ההשקה למפעיל, חברת תבל, לה שייכים הנהגים ולאחר מכן עוד יידרשו אישורים של טופס 4, כבאות, משטרה ועוד. המשמעות היא שלאף אחד אין ממש מושג מתי ייפתח הקו האדום של הרכבת הקלה.
לפני יותר מחודשיים דיווחנו לכם עד כמה העסקים, במיוחד אלה שבנו על לוקיישן התחנות, כמו בב.ס.ר סיטי/עמי דן טאון, סופגים הפסדים כבדים מכל עיכוב. "העיכוב פוגע בנו מאוד ואני מעריך שמדובר בהפסד מכירות של 250-300 אלף ש"ח לכל חודש עיכוב", אמר לנו משה שדה, בעל חנות גלי אאוטלט, הסמוכה לתחנת הרכבת הקלה.