שיתוף הפעולה צפוי לעזור לאבחן ולמפות את תלמידי העיר במטרה לכוון אותם למקצועות העתיד. הרעיון הוא לייצר חיבור בין בתי הספר בפתח תקווה, מכון האבחון ורצועת התעשייה וההייטק בעיר במטרה לטפח בקרב בני הנוער עשייה, למידה, חשיבה מקורית. תלמידי כיתות י' בעיר נבחרו לפתוח את המיזם עם מילוי שאלון FORWARD, שיכול לנבא את עתידם המקצועי ב-2030.
רבים מתלמידי פתח תקווה, לא צריכים דמיון מפותח כדי לדעת מהם מקצועות העתיד, בטח בתקופה של הפריחה התעסוקתית והעסקית בעיר, בה פועלות מאות חברות טכנולוגיה מהשורה הראשונה. לא רק בארץ, אלא גם ביחס לעולם. לכן החיבור בין עולמות התעסוקה, החינוך, התעשייה וההייטק בעיר, לדור העתיד – הוא לא פחות ממתבקש
להכרה זו הגיעו עיריית פתח תקווה, מכון פילת מפתח תקווה, שמשרדיהם נמצאים בגלובל טאוורס וכן ראשי מערכות החנוך בעיר – שיזמו שיתוף פעולה, שאמור להיות WIN WIN לכולם. תלמידי כיתות י' בעיר, קיבלו לאחרונה שאלונים במודל FORWARD מטעם מכון פילת, בראשות המנכ"לית גלית כספי. השאלון אמור לבסס מודל, לפיו אפשר יהיה לחזות, לאבחן ולמפות את העתיד המקצועי של התלמידים.
המפגש לתחילתו של השת"פ, כלל את מנהלי ומנהלות החינוך העל יסודי בעיר, ביניהן ד"ר ירדנה חדד וכן את רחל אלון, יועצת ראש העיר לשוויון מגדרי, פיתוח וחדשנות. המפגש התקיים בהנחיית כספי, שהציגה את כלי אבחון גנרי, הכולל 11 מיומנויות, שהן תולדת מחקר מקיף של "עתיד עולם העבודה," שנעשה עבור פילת, בראשות פרופסור דוד פסיג וד"ר עופר מורגנשטרן.
המחקר סקר את עולם העבודה העתידי, את הכוחות המניעים המשפיעים עליו, את המגמות, מקצועות העתיד, המיומנויות הנדרשות במאה ה- 21, חינוך והכשרה במציאות מורכבת וכיווני פעולה להיערכות בעולם העבודה העתידי.
"עולם העבודה הוא שוק דינמי ומתפתח שאינו שוקט על שמריו", מסר ראש העיר, גרינברג לאחר המפגש. "הטכנולוגיה המתקדמת והדיגיטציה, פתחו קשת רחבה של תחומי תעסוקה שלא היו קיימים בעבר ובמקביל מקצועות רבים הולכים ונעלמים ואין בהם יותר צורך. עיריית פתח תקוה מקדמת יזמות וטכנולוגיה הלכה למעשה וכחלק מהמחשבה על עתיד התלמידים והתלמידות, קידמה שיתוף פעולה עם פילת המחדד את כישורי התלמידים/ות למקצועות העתיד"