עוד פרויקט מסחרי שבונה על הרכבת הקלה, שתעצור בתחנת בילינסון, מעלה הילוך: קומפלקס המשרדים, החנויות והמסעדות של היזמים אורן תומא החזקות, ב. קרן ייזום השקעות ויניב ג. נכסים, מתקדם בקצב מואץ, כשהשאיפה היא לסיים בנייה בפברואר ומיד אחרי זה להתחיל אכלוס. שלב השיווק החל ואיתו גם השקת שם המותג של הפרויקט, המלמד על הפוטנציאל הגלום בלוקיישן.
על פרויקט 456 (הקרוי על ששת הכבישים הראשיים, המוליכים את הגישה אליו), כתבנו בפעם האחרונה בדיוק לפני חצי שנה (תחילת מאי 2022), לאחר שהעירייה אישרה (באופן צפוי, יש לומר) הקמה של עוד חמש קומות נוספות לכל אחד משלושת בנייני המשרדים של הפרויקט (סה"כ 11 קומות כ"א). המהלך הזה הביא לבוסט של הפרויקט, שעל בנייתו עמלים מדי יום עשרות פועלים, במטרה להשיקו בהקדם ככל הניתן.
8.8 דונם, 35 אלף מ"ר משרדים
בחוברת השיווק שהוציאו לאחרונה יזמי פרויקט מטרו פארק 456, לקראת שלב ב' בשיווק, הכולל משרדים, מסחר ומחסנים ייחודיים, מודגש הערך המוסף של המיקום עליו הוא יושב: לא רק מפגש של צירי תחבורה מרכזיים והקו האדום של הרכבת הקלה, אלא גם צמידות למרכז הרפואי בלינסון, לקניון הגדול ולבית המשפט. התכנון הוא ליצור קומפלקס עירוב שימושים של עסקים, תרבות, קניות ופנאי, כשחלק מעסקי המסחר יהיו פתוחים 7/24.
מדובר על שטח של כ-8.8 דונם, המכיל כ-35 אלף מ"ר שטחי משרדים, 4000 מ"ר שטחי מסחר בקומת הקרקע ועוד שטח של כ-4000 מ"ר, שיוקצו למחסנים לוגיסטיים. העיכוב בפתיחת הקו האדום של הרכבת הקלה, אינו אמור להטריד את היזמים, היות והבנייה של הפרויקט עדיין בעיצומה והאכלוס צפוי להיות מקביל פחות או יותר להשקת הקו, בו צפויים לנוע מדי יום, על פי התחזיות, כ-200 אלף נוסעים.
פונים לחברות גדולות שירצו קומות שלמות
בפרויקט גם נשענים על הקירבה היחסית לתחנת הרכבת "הכבדה", אליה אפשר להגיע בכ-15 דקות הליכה, או ב-5 דקות עם אופניים/קורקינט חשמלי. הקירבה לבילינסון, היא אטרקטיבית עבור חברות מהתחום הרפואי והפרא-רפואי והיזמים בונים על אכלוס המשרדים בקליניקות פרטיות ורופאים. ומעבר לכך, תנופת הבנייה למגורים בפתח תקווה, עתידה למשוך תושבים חדשים, להעתיק את עסקיהם לפרויקטים כמו מטרו פארק 456.
למטרו פארק יש תכנון אדריכלי די ייחודי בנוף בנייני המשרדים של פתח תקווה. הוא תוכנן כ-”מגדל עסקים אופקי“, שהוא למעשה מבנה של יחידה אדריכלית אחת. היזמים פונים לחברות וארגונים גדולים, שיוכלו ליהנות מקומות ענק יחודיות (של כ-4000 מ"ר), שיהוו בעצמן סוג של "בניין עצמאי" לכל דבר, ללא מדרגות או מעברים מיותרים. שיטת בנייה זו תאפשר לחברות ליצור "אופן ספייס" עם אפשרויות רבות לחלוקה פנימית. יש לציין כי כל בניין יכיל ארבע מעליות.
מהחלונות הגדולים משקיפים לפיאצה
לכל בניין יהיה לובי עצמאי מרווח והגישה תהיה נוחה מבניין לבניין. לפארק צפויים להיות מגוון גישות נוחות: להולכי רגל, לכלי רכב (כולל כביש חיבורחדש לצד הפרויקט בין רח' משה דיין למוטה גור) וכניסות ספקים ייעודיות. בנוסף, המבנים יכילו מרפסת עילית היקפית וגשרי חיבור פנימיים שיחברו את האגפים השונים אלו לאלו, כשמחלונות המסך הגדולים, תשתקף פיאצה ירוקה בשטח של כ-4 דונם (יחד עם שטח ציבורי של העירייה), שתשלים את התכנון האדריכלי.
כפי שדיווחנו בעבר, כל החלק התחתון של המשרדים (קומות 1-5 בשלושת הבניינים), כבר נמכר מזמן לקבוצת רכישה ועכשיו מתמקדים בשיווק הקומות הגבוהות ושטחי המסחר של קומת הקרקע. היזמים, הם בעלי רקע מעניין בנוף היזמי של הפרויקטים המסחריים בפתח תקווה: אורן תומא, בעל חברת ייזום והשקעות נדל"ן ומפעל מתכת ומנופים מירושלים, גל יניב, בעל חברת הנדסה מנתניה ובני קרן, בעלים של ב.קרן, חברת נדל"ן ותיקה מחיפה.