חוקר שמונה מטעם הועדה הארצית לתכנון ובנייה, המליץ על שינוי התכנון המקורי וקיבל את השגות העירייה בעניין סגירת הצמתים. מהלך סגירת הצמתים תוכנן בעקבות ההתחדשות העירונית, שצפויה להתרחש בשנים הקרובות על האיזור הגובל בכביש, ובמיוחד בסירקין, הוביל למאבק של התושבים, שנראה שנשא פרי. קדושים: "הישג משמעותי מאוד של התושבים מול מערכות תיכנון אדירות".
במהלך השנה האחרונה ליווינו את המאבק נגד סגירת הצמתים המתוכננת בכביש 40. המאבק, אותו הובילו תושבי שכונות מזרח העיר (אחדות, הדר גנים, עמישב, שעריה), בראשות פעיל הציבור ירון קדושים (שהיה גם זה שהתלונן נגד ראש העיר, רמי גרינברג, מה שהוביל למעצרו וחקירתו), בא לפתחו של העירייה, שמינתה חוקר-בודק, שפרסום לאחרונה מסמך, בו הוא ממליץ להשאיר את הצמתים חזן והושע פתוחים
מבטיחים: הקישוריות בין חלקי העיר תישמר
לפי המסמך, מומלץ להמשיך את השיקוע של כביש 40 החדש, עד לצומת שעריה ובכך להשאיר את הצמתים חזן והושע פתוחים. בנוסף, החוקר ממליץ להקטין באופן משמעותי את המחלף המתוכנן בצומת סירקין, ובכך להשאיר חלק מהשטחים לטובת הציבור. בנוגע לרחוב השופר, החוקר ממליץ לצמצם את מספר הנתיבים בו ובכך להרחיק את המטרד, שהיה יכול להיגרם לתושבי הרחוב.
לצד זאת, מדגישים בעירייה כי בנוגע לצומת המתוכנן ברחוב השופר, היא תבקש למנוע את החיבור המדובר ולהשאיר את תוואי הרחוב על כנו. זאת בשל העובדה כי תכניתו של החוקר מאפשרת את פתיחת הצומת ברחוב רות, מה שיוצר קישוריות נוספת בין השכונות במזרח העיר ולמערבה. על כל פנים, על פי המלצת החוקר – בכל הצמתים (הושע, רות, חזן, סירקין והשופר), יהיה חיבור בין מזרח העיר למערבה והקישוריות בין חלקי העיר תישמר.
"מאבק של דוד מול גוליית"
בתוך כך נודע כי ראש העיר, רמי גרינברג, הנחה את מהנדס העיר וגורמי הרשות הרלוונטיים ללמוד את החלטת החוקר לעומקה וככל שיהיה צורך, לקדם שיפורים נוספים בתכנית מעבר לאלו שצויינו לעיל. יש לציין כי החלטת החוקר עדיין נתונה לבחינה ושיקול דעתה של הועדה לתשתיות לאומיות ולאחר תיקון התכנית (בהתאם להחלטת החוקר), התכנית תפורסם שוב.
"אנחנו נלמד את החלטת החוקר לעומקה וככל שיהיה צורך נפעל לקדם שיפורים נוספים", מסר גרינברג, שבירך על ההחלטה. טובת התושבים היא היחידה שעומדת לנגד עיני ולשמה אנחנו פועלים".
קדושים, אומנם מסר כי התושבים עדיין לומדים את ההחלטה ואת השינויים לעומקם, אל ציין כי. "זהו הישג משמעותי מאוד של התושבים מול מערכות תיכנון אדירות. ממש כמו דוד מול גוליית. העירייה הסתירה ועשתה הכל לשבור את המאבק הצודק הזה ולא הגישה כלל התנגדות לסגירת הצמתים. התיכנון המקורי כולו בוצע בשיתוף העיריה ובהסכמתה המלאה".