אחד מהפרויקטים המסחריים הבולטים ביותר שמתוכננים בפתח תקווה, צפוי להתממש בתחילת 2023, עם עליית הטרקטורים לשטח, זאת בעקבות החלטת הוועדה המקומית לתכנון ובנייה בפתח תקווה, שאישרה לפרויקט, אותו יזמה והגישה קבוצת "ביג". לפי התכנית, הפרויקט עומד להיות גרנדיוזי אף יותר ממתחם ב.ס.ר סיטי שנמצא ממול ויכיל 5 מגדלי משרדים בני 40 קומות וכן שטחי מסחר.
קצת לפני פחות משנה (נובמבר 2021) דיווחנו לכם על כך שהוועדה המחוזית אישרה באופן סופי את בניית מתחם "ביג" על ציר ז'בוטינסקי ברח' משה דיין, זאת לאחר שהוסרו התנגדויות הציבור. הפרויקט צפוי לקום על שטח של של מפעל קניאל הישן (שנהרס לפני יותר מעשור) ואולפני פתח תקווה (שעדיין קיים). במרץ השנה דיווחנו על כך שקבוצת "פוקס-ויזל", נמצאת במו"מ על רכישת משרדים במתחם והעברת משרדיה הראשיים מאיירפורט סיטי לפתח תקווה
צפו בביקור בשטח (לפני כשנה)
200 אלף מ"ר של עירוב שימושים
סה"כ הפרויקט צפוי לכלול 200 אלף מ"ר של שטחי תעסוקה (משרדים וחניה תת קרקעית), מתוכם כ-50 אלף מ"ר שטחי מסחריים. הפרויקט צפוי לכלול שימושים מעורבים של תעסוקה עתירת ידע, מחקר ופיתוח, לצד תעשייה, שטחי לוגיסטיקה, מלונאות (סופסוף יקום מתחרה לפרימה לינק?), מכללות (אולי מכללת פתח תקווה תעבור לשם?) וכן מרפאות, מבני תרבות, אולמי שמחות, מסחר קמעונאי, בילוי, בידור ופנאי. אדריכלי הפרויקט הם המשרד הספרדי L35 (שגם סיפקו את ההדמיה) וישר אדריכלים מישראל.
כפי שדיווחנו, המרובע המסחרי של צומת ז'בוטינסקי-רבין-משה דיין, צפוי לכלול בכל פינה מתחם מסחרי ענק. בנוסף לב.ס.ר סיטי (הכולל גם את מתחם "דן טאון") בפינה הדרום-מערבית, שכבר הוקם ובשלבי התאכלסות, בפינה הדרום-מזרחית כבר הוקם ואוכלס גלובל טאוור (בניין ALIGN), שלצידו, כפי שדיווחנו, יוקם מגדל של 24 קומות של "רבוע הכחול", כשבפינה הצפון מזרחית, צפוי לקום פרויקט תעסוקה ומסחר נוסף במקום בשם "לנדרובר-יגואר" (על שם סוכנויות הרכב שהיו שם) עם מגדל בן 28 קומות.
50 אלף עובדים על פחות מקילומטר מרובע
לפי חישוב פשוט, המרובע המסחרי הזה צפוי לכלול לפי התכנון לא פחות מ-12 מגדלי משרדים בני 24 עד 40 קומות. הצפי הוא שבארבעת מגדלי ב.ס.ר סיטי ייתאכלסו בשנתיים הקרוב משרדים שיכילו כ-15 אלף עובדים (בנוסף לעובדים של המתחם המסחרי "דן טאון"). על כן, ההערכה היא שכשכל 12 המגדלים במרובע יאוכלסו (קרוב לשנת 2030), צפויים לעבוד שם כ-50 אלף עובדים, ברדיוס שהוא לא יותר מקילומטר.
היום, נכון לסוף שנת 2022, קשה לדמיין את זה, בטח בשלב שהקו האדום של הרכבת הקלה, שתחנה שלה אמורה לעצור בדיוק באמצע הריבוע, טרם החל לפעול (למרות שלפי כל ההבטחות, הרכבת הייתה אמורה להוריד ולהעלות שם נוסעים כבר בחודש הבא, אלא שהעניין נדחה).