אחד הפרויקטים הגדולים והמסקרנים בפארק טק (קריית אריה) הינו המתחם הרב שימושי למסחר, הייטק ומשרדים של היזמים "ויתניה" ו"קרסו נדל"ן", הצובר סביבו ציפיה והתלהבות לקראת הפתיחה ב-2024. מדובר בשטח קרקע עצום המשתרע על כ- 25 דונם בצומת שלמה שמלצר (ציר אם המושבות) וזבולון המר, סמוך למשרדי אינטל. החודש החלו עבודות החפירה והדיפון – קבלו הצצה.
אזור העסקים של פתח תקווה, פארק טק, ממשיך להתרחב ולהתפתח וכבר היום נחשב לאחד ממוקדי התעסוקה המובילים בגוש דן. המשרדים המפוארים של תאגידי ענק דוגמת אינטל, סייברארק, ו-IBM מייצגים את החזון השאפתני להפוך את פתח תקווה לעיר ההייטק הגדולה בישראל.
הולכים על "צנוע" - 10 קומות ולא יותר
לפני כשנה וחצי אישרה הועדה המחוזית את פארק העסקים שכרגע נקרא בפשטות "מתחם ויתניה-קרסו", על שמם של החברות היזמיות של הפרויקט – "ויתניה" ו"קרסו נדל"ן". יוני ישראלי, מנהל חטיבת הנכסים בקרסו נדל"ן, מסר לפחת תקווה NEWS כי בחודשיים הקרובים הפרויקט יעבור מיתוג, לקראת שיווק שטחי המשרד והמסחר לקראת 2022.
בניגוד למגדלים רבי הקומות הצפויים לקום באיזור, במסגרת פרויקטים עליהם דיווחנו לאחרונה, כמו "פארק גיסין", "בזל פארק" ו"מתחם ביג", הפרויקט של "ויתניה-קרסו" יכיל בנייני משרדים "צנועים" יותר של כ-10 קומות כל אחד בשטח כולל של כ-25 דונם. תכנון זה משמר את אפיון הבניה של כל איזור ה"פארק טק", לצדו של אצטדיון הכדורגל.
ואכן, בדיוק כמו ה"פארק טק", הפרויקט צפוי לאכלס בעיקר חברות היי-טק ותוכנה, ביומד ותעשייה מתקדמת. לפי התכנון, בשלב א' יקומו שלושה בניינים ובשלב ב' יקום הבניין הרביעי – שיהיה המרכזי מביניהם ויכיל כ-20 אלף מ"ר של משרדים.
ביום - מרכז עסקי. בלילה - מרכז בילויים
מי שאמון על הצד התכנוני של הפרויקט הוא האדריכל אבנר ישר, שסיפר לתקשורת כי המחשבה הייתה ליצור משרדים וחללי עבודה בתמהיל גדלים משתנה וגמיש, המתכתבים עם שוק העבודה הדינמי של עידן הקורונה. "המטרה פה היא לשבור את הקונספט של אזור תעסוקה שפועל רק עד שעות אחר הצהרים ולייצר מתחם שוקק עם מסעדות ובתי קפה עם אופציות בילוי ופנאי לכל אורך היום והלילה", אמר.
השאלה שתמיד נשאלת, היא איך פרויקט חדש מסוג זה ישפיע על הסדרי התנועה, הפקקים ובעיות החניה באיזור, שכבר היום הוא מהעמוסים בגוש דן. במקרה של מתחם "ויתניה-קרסו", תולים תקוות בכך שהוא מעט מרוחק מרח' ז'בוטינסקי ההומה וקרוב ליציאות לכבישים 4 ו-5. לאלו, כמובן יש להוסיף את תחנת הרכבת קרית אריה הקיימת ואת תחנת הרכבת הקלה של הקו האדום (מטרו 2), שצפויה לקום לצדה, מרחק של כ-5-10 דקות הליכה מהפרויקט.
לגבי חניות, במתחם עצמו אמורים להיות מוקצים כ- 75 אלף מ"ר של מרכזי חניה. אם זה יספיק לכל אותם השבים והבאים הצפויים לגדוש את המקום? זאת כבר תשובה שנגלה הלכה למעשה בעוד שנתיים-שלוש.